Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik ben een absolute leek wat bloemen en planten betreft, geen groene vingers dus.
Vorig jaar twee mooie buxus planten gekocht voor op mijn terras. Ze staan redelijk beschut tegen regen en er is enkel 's morgens wat zonneschijn mogelijk.
Mooi donkergroen na deze winter, tot ik besloot van ze eens wat "bij te snijden" en voeding te geven.
Stilaan werden de buitenste blaadjes gelig..
Ik las hier reeds dat ze niet met "hun voeten" in het water mogen staan, en dat zou wel kunnen een probleem geweest zijn. Ze staan namelijk in gesloten potten en ik gaf goed water... Nu dus drie weken niks meer gegeven en de aarde begint droog aan te voelen.
Kan ik nog iets doen? De buitenste gele blaadjes er af knippen? Buxus-voeding geven? Gaten boren in de potten onderaan..?
Of zijn ze verloren?
Bijna zeker dat de wortels zijn afgerot hoor door al dat water. Zou het niet beter zijn nu te verpotten? Na al dat water zal het substraat ook niet meer het beste zijn en dus niet echt een goeie wortelvorming stimuleren.