Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Daarstraks mijn Dhalia's eens tegoei bezien.
Ze zien er nogal verschrompeld uit.
Had ze nochtans volgens de regels bewaard.
Plastiek kastjes, gevuld met turf en koel en donker bewaard.
Of zouden ze toch in goede gezondheid verkeren. Het is de eerste keer dat ik Dhalia's laat overwinteren.
Knijp er eens zachtjes in. Voelt het een beetje veerkrachtig of meer als een oude muts? In het eerste geval zijn de knollen prima, in het laatste geval kun je twijfelen. Meestal is het snel duidelijk of een dahlia levensvatbaar is. Voor een komende winter zijn de plastiek zakjes beter vervangen door iets dat kan ademen.
De mijne waren ook heel voos zoals een oude patat
Ik heb dan in potten gezet maar de potten staan nog wel binnen s'nachts
Hoop ook dat ze spoedig uitlopen
Ze zaten wel niet in een plastiek zakje. Wel in plastiek bakjes met turf erin. Bovenkant waren deze open.
Ik ga er eens aan voelen en ze ook in potten zetten. Hopend dat ze alsnog uitschieten.
Ik had wel graag geweten wat ik mis heb gedaan!!!
Het is of te nat of te droog geweest voor de Dahlia's. Zelf draai ik ze in een oude krant en doe ze in dozen. Elke maand controleer ik even de dozen. Zo gaat het al jaren goed.