menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kamperfoelie

marlena

Marlena

hallo, mag een kamperfoelie van 2 jaar oud gesnoeid worden en mag dat nu gebeuren mvg
zaterdag 14 maart 2009 - 10:25
Ed50

Ed50

Dag Marlena,
Dat mag zeker en maart is daar zeker een goed moment voor. Door het terugsnoeien verjong je de plant ook net zoals je bij een clematis doet, al hoeft het bij de kamperfoelie zeker niet elk jaar.

Groetjes,
Eddy
zaterdag 14 maart 2009 - 18:24
polidor

Polidor

Inderdaad, zoals Eddy zei mag het gerust. Ik ga wel van de veronderstelling uit dat je het hebt over de geurende gele kamperfoelie. Want sommige kleurvariaties zijn soms wel wat nukkiger bij insnoei voor verjonging maar ik heb nog nooit uitval gehad wegens verjongingssnoei. Zowel als bloem als voor de geur verkies ik echter wel de gele wilde variëteit. En dan vooral voor de geur in de tuin op zwoele windstille zomeravonden. Juist daarom vinden de andere soorten de laatste jaren minder genade in mijn ogen en hebben ze plaats moeten ruimen voor andere planten. Trouwens, er zijn heel wat variëteiten bij die nogal vatbaar zijn voor bladluis; bijzonder als ze in bloei staan, en als je dan gaat spuiten dan doodt je bijen, hommels en nachtvlinders. En spuit je niet dan zit binnen de kortste tijd je hele tuin onder de bladluis;vooral dan de rozen; want die kamperfoelie-soorten zijn precies waardplanten tijdens winter den voorjaar voor bladluis. Alleen de ruikende wilde is er goed tegen bestand. Derhalve.
maandag 16 maart 2009 - 21:46
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 2 + 1? (beveiligingscontrole) *