menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie weet de plantnaam

Ga naar meest recente reactie

ines

Ines

Beste,
Graag had ik hulp bij het benoemen van een plant, op voorhand bedankt,groetjes,ines.
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 27 augustus 2006 - 21:34
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

is dat geen pluimpapaver, met grijs onderkant van het blad . Macleaya
een hoge vaste plant

Heb je er daar veel van staan???? is schitterend voor structuurwerk in bloemschikken (lijmbaar met Pritt) Ik heb nu een plantje en ik moet echt spaarzaam zijn, ik ga er zeker nog kweken.
zondag 27 augustus 2006 - 22:05
jdcoster

Jdcoster

Wie er wil mag deze winter wortels van pluinpapaver komen halen. Zeer mooie plant voor ergens in een besloten hoek of achter in de border. Het gedraagt zich wel wat onkruidachtig en inhalig. Je moet het af en toe eens goed op zijn plaats zetten. Letterlijk en figuurlijk.
zondag 27 augustus 2006 - 22:46
ines

Ines

Bedankt voor de hulp Nigella en jdcoster.

Ik heb maar 1 en die staat nog in pot tegen een boom te leunen, ik moest eerst de naam weten om de eigenschappen te kunnen achterhalen zoals grootte,standplaats enz.
Nu ik lees dat die een vaste standplaats verkiest ben ik er nog niet uit waar die juist te planten,
hij komt ook zeer groot tot ongeveer 2 meter...
Grtjs,ines
zondag 27 augustus 2006 - 23:38
Catgarden

Catgarden

Ik heb ook pluimpapaver.
Op internet lees ik altijd dat die plant fel woekert door middel van een wortelstok. Maar ik heb elk jaar maar 1 of 2 extra scheuten die opschieten in de lente buiten de originele 3. Die nieuwe scheuten trek ik heel gemakkelijk uit en er komen er de rest van het jaar gene bij.
Bij mij woekert ie dus niet, maar misschien is het afhankelijk van de grondsoort of zo.
maandag 28 augustus 2006 - 12:05
lisa

Lisa

ja,ja ines het is de pluimpapaver -was je de naam vergeten hij woekert wel zeker als men met de schop erin gaat om een stuk af te halen -laat zich wel makkelijk verwijdern gewon uitpluken
groetjes lisa
maandag 28 augustus 2006 - 20:59
varen

Varen

Toch bijzonder hoe een plant zich anders gedraagt naargelang de omstandigheden. Hier (in de Kempen) weet hij zich via ondergrondse wortelstokken fameus uit te breiden. Is inderdaad wel makkelijk weg te nemen, maar breekt daarbij af en zal weldra weer wat verder opduiken. Bovendien scheidt de stengel bij het afbreken een oranje kleurstof af die met één wasbeurt niet uit de kledij is weg te krijgen. Tenzij je gelooft in de sprookjes van al die wasproducten ... Je weet wel, witter dan wit, dag Jan (Theys)!

maandag 28 augustus 2006 - 23:13
lisa

Tekst aangepast

Lisa

ja,is wel gek -had plantjes eruit gedaan om te versturen sinds dien komt iedere keer wel wat nieuws
opdagen -maar ik zal het wel winnen ik blijf plukken het klinkt gek maar ik neem vlek weg
lisa
maandag 28 augustus 2006 - 23:50
Greta2

Greta2

Nigella wacht nog een beetje af met het kweken van uw pluimpapaver, ik heb vorig jaar 2 plantjes gekocht (een was aak al genoeg geweest) dit jaar in de lente stonden er een meter rondom allemaal kleine scheutjes, ik heb die wel weggedaan.Ik vind het ook een prachtig blad.
Greta
dinsdag 29 augustus 2006 - 08:27
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 3 + 3? (beveiligingscontrole) *