menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Yucca

Ga naar meest recente reactie

vwoman

Vwoman

Hello plantenvrienden,

Mijn Yucca doet raar sinds een paar weken. Hij is beginnen hangen, staat dus niet meer rechtop en begint geel te worden. daarna heb ik hem verpot maar ik heb nog steeds geen beterschap.
kan ik hem terug recht krijgen door steunstokjes, naar de zon te plaatsen of is dit tevergeefs?
Ik durf hem ook niet snoeien. Geen ervaring.
Mijn Yucca is 3 jaar oud.
vrijdag 29 augustus 2008 - 17:24
verbena46

Verbena46

de yucca alleen water geven als de grond erg droog is
snoeien is niet nodig
houdt van volle zon
als de bladeren geel worden moet je'm wat kunstmest geven
de plant kan ook goed tegen kou

groet van Verbena
vrijdag 29 augustus 2008 - 18:07
Pieter

Pieter

Gele bladeren die voor de rest nog stevig zijn is voedingsgebrek. Als ze ook hangen is dat misschien wortelrot door te nat en te koud.
vrijdag 29 augustus 2008 - 20:40
summerspookje

Summerspookje

raar zeg , ik weet niet welke yucca het is ,maar als het de ordinaire yucca is , die groeit bij wijze van spreken op de vuilnis hoop, die is zo sterk dat die haast niet kapot te krijgen is , droog koud warm , hij komt er steeds door, (bij ondervinding , ene van de vuilkar gered,niet zienlijk , maar is nu pracht plant)

groetjes
summer
vrijdag 29 augustus 2008 - 21:32
vwoman

Vwoman

super dank u wel,

Het is inderdaad een ordinaire yucca,
ik zal afwachten en zien wat er gebeurd, ik zou gewoon graag hebben dat hij uit
zichzelf terug recht gaat staan en dat zie ik precies niet echt gebeuren zonder steunstokjes. Ik moet wel zeggen dat hij waarschijnlijk teveel water heeft gekregen na het verpotten.
Het zijn inderdaad wel taaie planten, en mooie!!!!

zaterdag 30 augustus 2008 - 09:58
summerspookje

Summerspookje

super dank u wel,

Het is inderdaad een ordinaire yucca,
ik zal afwachten en zien wat er gebeurd, ik zou gewoon graag hebben dat hij uit
zichzelf terug recht gaat staan en dat zie ik precies niet echt gebeuren zonder steunstokjes. Ik moet wel zeggen dat hij waarschijnlijk teveel water heeft gekregen na het verpotten.
Het zijn inderdaad wel taaie planten, en mooie!!!!



laat hem eens gewoon opdrogen, maar als hij echt kapot is , kan je het wel zien ,aan de stam die mals is , ge kunt er dan bij wijze van spreken doorduwen ,maar als de plant die aan de stam zit nog mooi groen is , kunt ge die ook van de stam losmaken en in de potgrond steken , dan groeit die ook zo zonder stam, dat heb ik met sukkeltjes gedaan ,die weggegooid waren ,en waar ik ook TE laat was om ze helemaal te redden , maar het blad is mooi geworden

groetjes

summer
zaterdag 30 augustus 2008 - 12:19
Mereluittenhout

Mereluittenhout

Kan iemand mij advies geven over mijn Yucca? 5 jaar oud en geen zin meer..
Hij hangt er maar slapjes bij en de stam lijkt ook niet goed, uitgedroogd ofzo.

Bloemen & Planten

zaterdag 3 april 2021 - 21:33
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).