Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Bijna al mij terrasplanten (overdekt maar niet afgesloten) hebben witte vlieg (Fuchsia, cintroengeranium, aloysia enz....)? Ik heb al confidor e.d. gespoten maat niets gekort.... . Ze zijn er nog altijd.
Het enige wat ik ermee doe is de aangetaste planten naar buiten halen en een flinke douche geven waarbij ik over de bladeren wrijf..na de eerste grondige douche geef ik ze andere grond omdat door de douche de witte vlieg voltallig in de grond raken..spoel daarbij nog even de ganse plant voor je ze andere grond geeft..en uiteraard de pot zelf afschrobben..kost even tijd maar je zal na elke douche steeds minder en minder last van hebben..en niet te vergeten e plaats waar de potten gestaan hebben effe goed schrobben..
Bij mij helpt het..hoop bij jou ook..succes..
Misschie deze verplaatsen naar bloemen en planten??
Je zit hier op het topic dat uitsluitend over cactussen en vetplanten gaat.
Zo kunnen de kenners beter een antwoord geven op je gestelde vraag.
gr Eddy,
Ik heb daar ook last van gehad op mijn azalea's die op het terras staan, ik heb ze éénmaal bespoten met Polycare totaalbehandeling van KB en alle witte vliegjes weg