menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zonnebloemen

Ga naar meest recente reactie

stefanie

Stefanie

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden zaadjes van mini zonnebloemen (ong. 30cm) gekocht.
Op de achterkant van de verpakking van de zaadjes staat er dat je de hoofdstengel moet afknippen om meerdere bloemknoppen aan één plantje te krijgen..
Kan iemand me misschien vertellen wanneer je dat dan best doet (moet er al knop in staan of net niet) en waar ik juist moet knippen?

Alvast bedankt!
zondag 1 juni 2008 - 18:06
Neji

Neji

Beste,

Ge doet dit natuurlijk best als er nog GEEN bloemknop is. De plant steekt eerst haar kracht in het vormen van een bloemknop en dan snij je hem weg. ZONDE.... Als je de plant in volle grond verplant steeds wat dieper planten, hij zal dan minder vlug gaan liggen door de wind.
zondag 1 juni 2008 - 19:18
Jappie

Jappie

na hoeveel dagen komt zo'n zaadje uit?
zondag 26 juli 2009 - 11:45
dendrodan

Dendrodan

binnen de week komt het zaad uit, maar de bloem meot je toch iets meer geduld hebben.
Ik heb verschillende zonnebloemen gezaaid, zelfs enkele zeldzame.
Bij het topic mijn tuinplanten vind je mijn topic met JADE dat is een zeldzame soort. Ik heb daar niks aan gesnoeid en toch komen er meer bloemen aan 1 pit.
zondag 26 juli 2009 - 21:02
Jappie
maandag 27 juli 2009 - 21:17
Eniavaswen

Eniavaswen

Bij mijn zonnebloemen is dat ook zo. Niet gesnoeid, maar wel veel bloemen per plant. Ik heb 'Golden Hedge' gezaaid.
woensdag 29 juli 2009 - 14:18
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).