menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Roos op stam

Fliejoor

Fliejoor

Hey!

een maand of 2 terug heb ik enkele rozenstruikjes en een roos op stam gekocht in de makro. Deze groeien tot nu echt heel goed met enkele mooie uitlopers. Maar nu is het mij de laatste dagen opgevallen dat bij de roos op stam de uitlopers lijken te verwelken. Het is niet zo dat de bladeren een andere kleur krijgen of verschrompelen, ze worden precies gewoon slapjes. De rozenstruikjes daarentegen lijken mij hebben geen probleem zo lijkt mij.
Zou het kunnen dat de grond wat te droog is ofzo? Of heb ik misschien teveel van die rozenmest korrels gebruikt? Ik heb dit gebruikt toen ik de rozen plantte en dan een week of 3 a 4 geleden.
Ik heb echt geen idee. Heeft er iemand misschien tips om mijn roos op stam te redden?

[afbeelding verwijderd niet-https]

Alvast bedankt!
maandag 5 mei 2008 - 22:28
Spuddy

Spuddy

Als je goed kijkt dan zie je dat de bladeren naar boven krullen. De plant doet dat om vocht vast te houden. De oorzaak kan zijn dat je overbemest hebt waardoor de plant geen water meer kan opnemen. Kan ook een andere oorzaak zijn maar in ieder geval lijkt het mij dat ze geen water kan opnemen.
maandag 5 mei 2008 - 22:53
Fliejoor

Fliejoor

Oei, hopelijk komt het nog goed!
dinsdag 6 mei 2008 - 09:02
printemps

Tekst aangepast

Printemps

hallo

er lijken ook beestjes op te zitten
rechts op de foto

mvg

an
woensdag 7 mei 2008 - 14:26
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).