Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo, ik heb nu al twee maal brugmansia gezaaid als volgt: De zaadjes 1 dag in water , de tweede dag in vochtige stekgrond de zaadjes planten en op een warme plaats nabij een raam plaatsen. Na verloop zie je de plantjes groeien. Nu komt het: als die plantjes twee of drie blaadjes hebben en ongeveer 3cm groot zijn, sterven die in een paar dagen af. Ze krijgen op tijd water. Wat doe ik verkeerd of wie kan mij helpen hoe het beter moet aub? Dank
Ik weet het niet maar heb wel wat vragen die mogelijk het probleem kunnen verduidelijken;
* Staan de kiemplanten in de zon (Willen wel veel licht maar geen direkte zon)
* Staan ze niet te warm (als ze niet in de zon staan kunnen ze toch te warm staan b.v. bij de verwarming, na het kiemen kunnen de zaailingen een stuk koeler staan)
* Geef je niet te veel water? Hoe zien de stengeltje er uit (gedeelte wat in de grond zit)
* Krijgen ze lucht (zitten ze niet meer in een kasje of onder plastic of zo)
De kiemplanten staan in turfpotjes die in een isomobakje staan en dit op een in-vier-gevouwen handdoek op de radiator, dit op één meter van het venster. Er staat geen folie of kastje boven. Ik geef ze elke dag wat water, zodanig dat de grond nooit droog is. Toch moet ik ergens iets verkeerd doen blijkbaar. Maar wat?
Het eigenaardige is dat dit telkens zo gebeurd. Het zijn ook telkens verschillende zaden geweest, van verschillende herkomst.
Nog ff geduld Frankyd, fastmario is de uitgelezen Brugmansiakenner bij uitstek, hij zal je bericht wel zien staan en reageren.
Enne................hartelijk welkom bij tuinadvies
Alleen voortgaand op jou vraag denk ik dan je jonge kiemplantjes Te nat gehouden worden,vocht oké maar de jonge plantjes staan al vlug te vochtig.
dus wees zunig met water maar laat ze niet uitdrogen.
Eigenlijk beter ietjes te droog dan te nat.
Gr Eddy,