menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klimmer voor moeilijke plaats

Ga naar meest recente reactie

thei

Thei

Hallo

ben een bloeiende winterharde klimmer aan het zoeken voor op een zeer ongunstige plaats.
het is namelijk een oprit waar het altijd tocht, die altijd droge grond heeft, bestraat is met klinkers en op het noorden ligt.
wil een kale muur die het nu is een beetje fleuriger maken maar geen klimmer gebruiken die zich aan de muur hecht
graag advies voor welke klimmer ik hier het beste kan kiezen

bvd dank Thei
vrijdag 29 februari 2008 - 11:34
anneduthoit

Anneduthoit

al eens aan BRUIDSSLUIER (Fallopia Albertii) gedacht?
Zeer sterke en vluggroeiende klimmer met prachtige witte bloemenvan Mei tot Oktober.
Verliest in de winter echter wel zijn bladeren maar is volkomen winterhars!
Groeit werkelijk overal, zon of schaduw, droog of nat, maakt werkelijk niet uit.
Het enige nadeel is dat de plant wel een beetje durft te woekeren, dus, nu en dan snoeien maar!
Veel succes
Een andere sterke klimmer is clematis montana maar ik weet niet of deze plant zonder zon zal aarden
Groetjes
vrijdag 29 februari 2008 - 18:38
JovanDreumel

JovanDreumel

Nog 2:

Hedera petiolaris Hecht wel aan de muur
Jasminum nudiflorum Hecht niet, maar moet hier en daar vastgezet worden.
vrijdag 29 februari 2008 - 19:01
cornelia

Cornelia

Hallo,

Je zal toch iets tegen de muur moeten zetten waar de plant tegen op kan klimmen. Mogelijk moet je dan wel boren etc. Kan dat wel?

Ik zou zeker gaan voor een echte bruidsluier, tenminste als je een beetje eigenzinnig, beetje wild kunt verdragen.

groeten, cornelia
vrijdag 29 februari 2008 - 21:34
JovanDreumel

JovanDreumel

De bruidssluier staat wel mooi op een oude schuur, maar tegen een gewone muur? Ook dan moet hij de ruimte hebben. omdat hij wel scheuten van 3 tot 4 meter kan maken. Als ie die ruimte heeft, dan laat maar gaan.
vrijdag 29 februari 2008 - 23:09
thei

Thei

Hallo

denk dat ik voor de clematis montana ga lijkt me geschikt is alleen de vraag of die geen last van luizen krijgt (i.v.m. de tochtige plaats).
de bruidssluier is me eigenlijk te zeer woekerend.

wat betreft het klimmen heb ik een trellie op de muur geschroefd maar kan ook zonder door gewoon een draad evnt. zelfs loshangend van bovenaf als leidraad te gebruiken.

dank aan allen voor de goede raad en hulp.

gr Thei
zaterdag 1 maart 2008 - 10:42
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).