Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik ben studente en voor mijn stage moet ik allerlei planten determineren op akkers. Op sommige kan ik nog altijd geen naam plakken. Misschien kunnen jullie mij helpen.
Dit zijn er enkele:
Welkom op het forum Xgirl87. Het is hier niet alleen erg informatief maar ook gezellig! Wie weet blijf je wel hangen.........
Mag ik vragen wat je voor studie doet?
Dat eerste plantje lijkt inderdaad sterk op een hardnekking (on)kruid dat we in heel de tuin vinden, en ook in bloempotten.
Het groeit heel dicht op de grond, je kan het moeilijk uittrekken.
Maar ik heb de indruk dat het plantje op foto 1 iets boven de grond groeit.
Het blad op foto 5 is van een of andere wikkesoort (vogel-, heggen-, smalle ....?), op foto 5 herken ik eerder een van de vele ereprijssoorten. Foto 2 doet me denken aan Jacobskruiskruid, maar zeker ben ik het niet. Foto 4 is onmiskenbaar een lid van de kruisbloemenfamilie. Met een goede fotoflora moet dit wel op te sporen zijn. Niet makkelijk om planten op foto te determineren, vooral zonder bloemen. Een zeer goede website om details van wilde planten te bekijken is deze van professor Busselen: www.kuleuven-kortrijk.be/bioweb/?page=guide&lang=nl#p. Succes, maar vooral veel geduld!
Nog een Nederlandstalig fotoherbarium op het internet: www.fotoherbarium.nl/
Interactief herbarium met 879 soorten en 5080 afbeeldingen van inheemse planten met zoekmogelijkheden op soortnaam, wetenschappelijke naam, geslacht, familie, kleur en standplaats.
Dan is er ook nog www.soortenbank.nl. Deze site bevat informatie over duizenden verschillende soorten dieren, planten, paddenstoelen, schimmels, mossen en wieren die in Nederland voorkomen.
Daar ben je wel een tijdje zoet mee!
1. bastaardwederik - epilobium... maar weet niet welke
2. jacobs kruiskruid - senecio jacobaea var .jacubaea
3. paardenzuring - rumex aquaticus
4.?
5 . draadereprijs of mannetjesereprijs veronica filiformis of officinalis
6. wikke vicia welke varieteit weet ik niet zal wel voederwikke zijn = v. cracca
7. is geen smeerwortel want die heeft breed blad dit is smal dus
7.wilde cichorei - ccichorium intybus