Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb net 2 bollen gekregen van een ananas plant. Maar is een ananas wel een bolgewas? Of bedoelen ze iets dat er op lijkt? De bollen zijn zo groot als een gemiddelde ajuin en zijn wit. Wat mag ik daar van verwachten? Ik heb vernomen dat ik ze net als Dahlia's moet opgraven na de herfst (niet winterhard), maar verder weet ik er niets van. Kan iemand mij meer info geven?
Wewe
zoek eens op eucomus of kuiflelie ,die gelijkt op een ananas plant.
Heb deze plant hier ook staan en laat de bollen gewoon staan in de winter [afbeelding verwijderd niet-https]
De bollen zeker niet laten staan in de winter.
Niet elke grond is het zelfde en ze zijn niet echt witerhard.
Zit je met zware of vochtige grond kan je eucomis wel vergeten.
En om in pot buiten te laten staan in de winter gaat al helemaal niet.
Ik zou je de raad geven om ze te behandelen als andere niet winterharde bloembollen.
Gr Eddy,
Hee!,
ik zou ze zeker uit de grond halen, ik heb ze zelf ook en zet ze elk jaar in een pot met potgrond, ze vermeerderen zich dan best wel snel. elk jaar haal ik ze eruit en berg ze op in gedroogde potgrond, ik had 3 jaar geleden bollen gekregen als geschenk, 5 stuks, ik heb er nu maar liefst 11 Succes!