menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dahlias

Ga naar meest recente reactie

Tortelduifjes

Tortelduifjes

Mijn dahlia's bloeien nog volop........... heel mooi............
denk dat het toch stilaan tijd wordt het bloementuintje klaarmaak voor de winter. Ik moet ook nog een paar planten verplanten om ze wat meer plaats te geven volgend jaar. Maar ja wat met die dahlia's ???
donderdag 25 oktober 2007 - 19:10
danny2

Danny2

Dahlia's rustig laten bloeien en van de bloemen genieten.Als het wat meer gevroren heeft en de planten echt geraakt zijn kan je ze uitdoen en in een vorstvrije ruimte opbergen. Je kan ze ook ter plaatse laten en afdekken, als ze niet te vochtig staan want anders gaan ze rotten.

danny
donderdag 25 oktober 2007 - 19:57
Esem

Esem

Nog even aan toe voegen,als je de knollen laat overwinteren,zet ze dan met de stengels of wat re nog rest van de stengels op zijn kop zodat alle overtollig vocht uit de stegels kan weg vloeien, zodat ze goed droog de winter in kunnen.=+:/- 14 dagen en dan kan je ze eventueel in een bak met turf leggen en zorg ook hier dat je droge turf gebruikt.
Gr Eddy,
vrijdag 26 oktober 2007 - 00:18
peetje

Peetje

hallo, wij gaan toch voor het zekerste onze knollen uithalen en laten drogen want met dit belgische klimaat ben je nooit zeker hoe hard de winter zal worden. Wij nemen het zekere voor het onzekere. groetjes petra
vrijdag 26 oktober 2007 - 06:37
Esem

Esem

Gelijk heb je peetje, ik doe ook elk jaar weer de dahlia'knollen uit.
Ik kan wel niet anders ,omdat ik tuinier op tamelijk natte grond,en ze zouden toch gaan rotten anders, mochten ze blijven zitten.
Want je kan allen proberen ze te laten zitten als je in echt droge zandgrond tuiniert.
Gr Eddy,
vrijdag 26 oktober 2007 - 08:59
Tortelduifjes

Tortelduifjes

bedankt iedereen. Ik was wel van plan ze uit te halen, maar vind het momenteel zonde omdat ze nog zo mooi bloeien. Maar ja als het dan plots hard wintert als ik moet werken................. dan zitten ze nog in de grond...........
Hetzelfde telt eigenlijk ook voor mijn terrasplanten: brugmansia's, abutillons, oleander, agapanthus, hortensia's, pelargoniums................. ik vind het zonde ze nu al binnen te zetten, staan nog tamelijk mooi op mijn terras............... dit weekend heb ik wel tijd, maar als het daarna plots winter wordt !!!!!!!!!??????
vrijdag 26 oktober 2007 - 11:09
Tortelduifjes

Tortelduifjes

ja heb toch maar van mijn hart een steen gemaakt en de bloeiende dahlia's uit mijn tuintje gehaald. het was vandaag ook heerlijk weer om buiten te werken en heb dan ook wat planten verplant zodat ze volgend jaar meer tot hun recht komen.
Aan de terrasplanten heb ik nog niets gedaan. Hopelijk blijft het nog een tijdje mooi weer!
Vorig jaar had ik ze dan ook te vroeg in de kelder gezet.
Nu weet ik wel niet meer wat ik vorig jaar met mijn hortensia's deed voor de winter. Ze staan in potten en ik zette ze wel wat bijeen meer beschermd, maar ik weet niet meer of ik ze snoeide voor of na de winter ??????????
vrijdag 26 oktober 2007 - 20:38
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).