Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
graag zou ik willen weten hoe je oliander en bouganvile in potten moet beschermen tegen
het bevriezen in de winter ,en wat voor matriaal ik moet gebruiken om dit te voorkomen.
gr hanny
Mijn Oleanders plaats ik altijd onder een afdak tegen het tuinhuis. Onderaan op de aarde van de potten leg ik een paar jutezakken en meestal nog enkele dekens die ik aan de noordkant over de planten hang of zelfs leg. Een Oleander is een Zuiderse plant en toch vrij gevoelig voor vorst. Als je hem uit de wind en weg van de Noordkant kunt plaatsen, zou dat wel heel goed zijn. In een garage of berging is misschien nog beter maar daar heb ik geen plaats voor en mijn planten zijn te groot daarvoor.
Voor Bouganville weet ik het niet, dat heb ik niet staan in mijn tuin.
De bougainville moet naar binnen. Het is een tropische plant en verdraagt geen temperaturen onder de 10 tot 15 graden. Een lichte plaats, niet te veel water zo komt hij de winter door. Hij zal bladverlies krijgen maar dat herstelt zich weer zodra de dage gaan lengen en de temperatuur hoger wordt.