Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb hier een tiental bollen Paperwhites die ik graag in een mand zou planten voor in de huiskamer, de vraag is nu hoe diep moeten deze geplant worden want heel hoog is deze mand niet ?
Er bestaat er regel om bloembollen te planten
Neem 2 tot 3 x de hoogte van de bol om de diepte te kennen dat de bol nodig heeft.
Zijn het bv knollen die als eens wat makkelijker bevriezen dan kan je deze 4 tot 5 x zo diep planten.
Gr Eddy,
Er bestaat er regel om bloembollen te planten
Neem 2 tot 3 x de hoogte van de bol om de diepte te kennen dat de bol nodig heeft.
Zijn het bv knollen die als eens wat makkelijker bevriezen dan kan je deze 4 tot 5 x zo diep planten.
Gr Eddy,
ik dacht dat dit enkel van toepassing was op bollen die je buiten plant ?
heb ze hier nu in een mand geplant maar deze is maar 15cm hoog, de bovenkant komt dus juist niet uit de potgrond, 3x de diepte van de bol kan ik niet steken want dan zou ik een vrij hoge pot nodig hebben.
Paperwhites zo in een pot planten 2cm boven de grond staan.
Je kan ook steentjes of knikkers of iets dergelijks gebruiken.
Dan moet je wel zorgen dat het water de bol net niet raakt.
de paperwhites staan nu zo'n 30cm hoog en nog net niet in bloei, veel van de stengels vallen ook om doordat ze zo hoog zijn, wss is dit doordat de bol maar juist onder de grond zit, dacht ik ?