Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo, mijn bloembakken op mijn vensterbanken zijn aan een nieuwe vulling toe. Ik had er million bells ingezet en die hebben het een maand goed gedaan, maar daarna stierf de ene na de andere plant af. Wij wonen aan de kust en ik vrees dat deze fijne bloempjes niet bestand zijn tegen zoveel wind en regen. Nu zou ik graag mijn bloembakken opnieuw vullen maar weet niet goed met wat. Heeft iemand ideetjes?
Als u binnen een straal van 5 km woont vanaf de zee, dan heeft u ook te maken met zout. Planten kunnen daar moeilijk tegen. U dient dan echt te gaan zoeken bij de planten die daar wel tegen kunnen.
Wandel eens rond in de buurt en kijk wat er nog groeit en bloeit in de bloembakken.
Daar kan je dan je inspiratie uit halen.
Want wat goed gaat in het binnenland, of bijv. de kempen, zal het aan de kust niet altijd even goed doen.
in deze link zijn een paar planten die tegen zoute zeewind kunnen maar voor bakken aan de vensters staat er niet veel bij, maar zoals Hilda zegt , eens een wandelingetje maken .
Ik denk dat Pelargonium wel zou kunnen
http://www.rtl.nl/(/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/tuin/)/huistuinkeuken/eigenhuisentuin/components/2006-2007/tuin/afl23/23_zoute_planten.xml
ik krijg de link niet aanklikbaar, misschien te lang ? maar dan kunt ge hem gewoon kopieren en dan gaat het
Bedankt voor de reacties. Volgend jaar zal ik proberen om er hangpetunias in te zetten, want deze aan mijn garage doen het opvallend goed zoals je kan zien. Ik bevind me nog in een experimentele fase (maar ik krijg de indruk dat dit met tuinieren zo blijft waardoor alles zo fascinerend is), en ik heb zopas de site van vreekens zaden bezocht....heel tof en niet zo duur lijkt mij (heb mij laten gaan voor 50 euro). Ben eens benieuwd wat ik volgend jaar kan bereiken.[afbeelding verwijderd niet-https]
De paarse Erica die ik in de bloembakken gezet heb(in sommige ook witte) worden helemaal roest, er zijn nochtans gaatjes onderaan mijn bloembakken en de grond is voldoende vochtig. Kan ik dit nog verhelpen?