Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik ben nog een beginner en heb voor het eerst een vetplantjes mix gezaaid. Ze leken helemaal goed te gaan, maar nu beginnen er een paar bruin/rood te kleuren.. Is dit omdat ze te veel licht krijgen? Of kan het ook wat anders zijn? Ze staan in een raam waar alleen aan het einde van de dag (rond 5/6) de zon even op staat, niet belachelijk lang...
Wat moet ik anders doen?
Verder heb ik nog een vraagje, bij sommigen komt de wortel boven de aarde uit (bijvoorbeeld die lange bij het onderste stokje), ik dacht dat ik die dus moest verspenen. Heb dit bij een andere gedaan maar deze begint nu helemaal te verschrompelen (dacht dat je ze redelijk droog moest houden voor de wortels), kan ik deze met de wortels boven de grond laten staan of moet ik ze wel verspenen?
Ik heb de algemene zaaipost al meerdere keren doorgelezen maar weet nu toch even niet wat ik fout doe.. alle tips zijn welkom!
Zeker voorzichtig zijn met fel zonlicht, jonge zaailingen zijn daar nog heel gevoelig voor en dat kan idd de oorzaak zijn van de rode verkleuring.
Het "wortels boven de grond" probleem heb ik ook vaak bij Ariocarpus soorten. Ik laat het zo en stop de wortel pas onder de grond als ik de eerste keer verspeen, na een jaar ofzo.