Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
We hebben een rubriek over zaaien en een over enten... maar geen over stekken. Waarom niet de regels voor het stekken op een rij gezet zodat een stumper zoals ik aan slag kan gaan zonder eerst het gehele forum door te bladeren?
Kan het best rond maart april alleen niet doen als de cactus bloemknoppen heeft dan oas na de bloei doen uitloper er af halen met mes of er af draaien alleen doen als de stek echt los zit
Laat de stek drogen niet boven verwarming of in de zon maar bij warm weer in de schaduw als hij gedroogt is in de aarde planten en vooral niet kijken of ie wortles heeft maar zachtjes er tegen duwen voel je weerstand heeft ie wortels
Wat wil je eigenlijk stekken? Er zijn wel enkele verschillende manieren om te stekken al naargelang de plant en de periode waarin je wil gaan stekken ....
Iedereen & Paranoto,
het gaat om een schijfje van een cactus (uiteraard) dat ik van een vriend gekregen heb... Ik heb intussen de regels van de kunst gevolgd en... inderdaad het is me gelukt. Dat ene schijfje zijn er intussen drie geworden. En het is een leuke cactus: een zonder stekels!