Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo, ik heb zo net een cactus vijg gegeten en de zaden met het vrucht vlees er nog aan en ik wil ze graag zaaien, omdat de winter er aan komt wil ik ze na de winter kweken, hoe kan ik de zaden het beste schoonmaken? want met een zeef gaat het lastig vind ik.
Het beste is om zoveel mogelijk het vruchtvlees er afspoelen hierna schoon wrijven in een stukje keuken papier ,in keuken papier laten drogen,dan droog en koel bewaren tot volgend jaar succes
In welke maand kan ik ze ontkiemen, kan het een probleem zijn als ik nu ze laat ontkiemen via een pet fles methode of te wel dat de warmte en condens opgeslagen word met een plastig zakje erover of zo voor het ontkiemen en dat ik hem gewoon binnen houdt? of toch na de winter ergens in januari.