Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
KA iemand me zeggen , hoe ik best een stek van de koningin van de nacht kan bewortelen.
Heb er geen idee van, maar heb stekmateriaal.
Bij voorbaat dank
Het blad ??? Of moet ik er ook een steel aanlaten om op te potten??? Je hebt je vraag gesteld bij de rubriek Cactussen en succulenten; ook bij cactussen heb je een 'koningin van de nacht' (Selenicereus grandiflorus) maar uit je aanvullende vraag begrijp ik dat je het over een andere plant hebt. Daarvoor zijn 'latijnse namen uitgevonden' zodat iedeeen weet over welke plant je het hebt. Als je vraag niet over de cactus gaat, misschien de vraag dan in een andere rubriek posten?
Jawel , het gaat over selenicereus grandiflora. Ook koningin van de nacht genoemd.
Het is misschien geen cactus maar toch iets wat erop lijkt.het hoort volgens mij wel in deze tuniek thuis.
Selenicereus is inderdaad een cactus. Onderstaande link laat de stammen van een Selinicereus zien; daar zitten geen bladeren aan! Daarom betwijfel ik het of we het over dezelfde plant hebben.
Ik heb inderdaad een andere plant. Toenik hem kreeg noemde men de naam ,,koningin van de nacht,,.
Wat voor plant zou het kunnen zijn???.de moderplant reikt tot bij plafond.
Groeit een beetje slordig.
De bloemen zijn identiek aan de koningin van de nacht. Dit heb ik,op internet nagetrokken.nog bedankt om me wat wijzer te maken wiebe.
Neem een van die lange stengels met wat bladeren eraan en pot die gewoon in een diepe pot na hem een week te laten drogen. Vrij vochtig houden en afwachten.
Dank je wel voor de inlichting. Ik ga het zo proberen.
Iets anders.... Heeft u misschien nog een klein plantje van hoya Mathilde, hoya red bttons, hoya pink zilver. Een stekje mag ook. Zeg maar wat het moet kosten. Want iets om te ruilen heb ik niet.