Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik had graag wat cactussen en vetplanten gezaaid, maar dan moet ik natuurlijk wel zaadjes heben. Nu zou ik graag weten hoe ik mischien mijn cactussen en vetplanten een beetje kan stimuleren om bloemen te vormen.
Het lijkt me echt geweldig om cactussen en vetplanten van zaaitje te zien opgroeien tot volwaardige plant.
Ik had graag wat cactussen en vetplanten gezaaid, maar dan moet ik natuurlijk wel zaadjes heben. De groetips van Willy zijn natuurlijk prima maar als je cactussen of vetplanten wilt zaaien, kun je natuurlijk veel beter zaad kopen bij één van de vele leveranciers (die vaak als eens op dit forum voorbij zijn gekomen). Zaad is vaak relatief goedkoop en dan krijg je tenminste weer 'nieuwe' soorten. Als je eigen planten goed groeien en bloeien, is het maar de vraag of je zaad kunt oogsten omdat je van de meeste soorten 2 genetisch verschillende (dus geen stekken maar wel bv. zaailingen uit hetzelfde zaaisel) nodig hebt om te kunnen bestuiven en zaden kunt oogsten.