Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
De enige (?) Belgische zaadleverancier is De Herdt uit Rijkevorsel, maar ik weet niet hoe actueel hun lijst nog is, als ik het goed voorheb zijn die aan het uitbollen. In Nederland is er Bercht. En dan heb je nog de clubs die een eigen zaadlijst hebben. Ik denk bv aan Succulenta.
Ik zou zeggen, met de Barmon of Succeed kan je niet veel misdoen: goede prijzen en doorgaans goede kwaliteit. Met die Nederlandse leverancier Bercht heb ik nog geen eigen ervaring, dus daar geef iik dan ook geen mening over.
Ik heb positieve ervaringen met Bercht (maar eigenlijk ook met alle andere genoemde leveranciers). Succulenta verdient m.i. wel een speciale aanbeveling omdat de de opbrengsten direct ten goede komen aan het goed functioneren van de vereniging (en voor de prijs hoef je het niet te laten!). http://www.succulenta.nl/Download/Zaadlijst.htm
Ik heb dit jaar voor de eerste maal besteld aan Succulenta. Ze zijn goedkoop en nu nog de opkomst afwachten.
Jozef Seynaeve koopt ook aan Succulenta en hij had ontzettend mooie resultaten vorig jaar!
"Ik heb dit jaar voor de eerste maal besteld aan Succulenta"
Jerko, onthoudt wat ik u gemaild heb hé...van dat 2x dubbel aanbod ttz notos en "nieuwe parodias" idem bij de "chilenen".... Kijk uit vooraleer ge besteld.
Misschien vind men in "andere zaadlijsten" ook van die toestanden 2- 3X verkocht Kassa kassa!
Je kunt bij Succulenta ook als niet lid bestellen alleen moet je dan volgens mij vooraf betalen terwijl als lid je na levering mag betalen. Leden hebben daarnaast het voordeel dat de zaadlijst in gedrukte vorm eerder bij de leden wordt bezorgd dan dat de lijst op internet wordt gepubliceerd. Het zaad op deze lijst wordt voor een deel door leden geschonken terwijl een ander deel via de 'groothandel' wordt ingekocht.
In 2009 heb ik bij 8 zaadhandelaars besteld, alles krijdt bij mij een nieuw nummer, en per pottje dat uitgekomen is, word ingevuld, dus ik weet tot ongeveer 4 dagen nauwkeurig hoe uod de plant is, Bvb: 30 jaar 10 maand en tussen de 1 en 4 dagen.
Succulenta en Mesa Garden waren de uitblinkers, tesamen met agave en oreocereus van Köhres.
De eerste maal had ik besteld bij Bercht, ga hier niet verder over verder gaan, maar ga proberen mijn uitgegeven zaadgeld zo snel mogelijk te vergeten, dit is totaal niet meer voor herhaling vatbaar, de voornaamste zaden hier besteld, waren gymnocalycium.