menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaadlijst Succulenta

Ga naar meest recente reactie

jumperke

Jumperke

De zaadlijst van Succulenta is ook uit, er staan interessante dingen tussen!
http://www.succulenta.nl/Download/Zaadlijst.htm

jerko
woensdag 16 december 2009 - 11:38
gymneofer

Gymneofer

Ja, en ik kan U garanderen dat de zaden; meer dan perfect zijn.
dinsdag 13 april 2010 - 20:37
Wiebe

Wiebe

Ik deel de mening van Willy over het verzenden; verzenden in 'bubbeltjes-plastic-enveloppen' is onvoldoende bescherming met de huidige behandeling in de posterijen. Stevige kartonnen verpakking, zoals b.v. Koehres is de enige manier om zaden goed te beschermen.

Ik ben wel een enthousiaste besteller omdat er altijd wel leuke soorten tussen staan tegen zeer acceptabel prijzen. Een deel van het zaad wordt ook 'gewoon' ingekocht, een ander deel wordt door leden van Succulenta geschonken.

Wiebe
woensdag 14 april 2010 - 00:12
gymneofer

Gymneofer

6 dagen geleden heb ik gezaaid, ongveer 200 soorten van Succulenta. De best uitgekomen soorten zijn : bijna een volledige uitkomst van gymnocalycium 19/ 20 uitgekomen. Astrophytum zijn alle soorten uitgekomen met een gemiddelde van 17 /20.Copiapoa met 5 / 10 en 2 soorten niet uitgekomen op de 12. Echinofossulo 1/8 niet uitgekomen met een gemiddelde van 12/20. Fero volledig uitgekomen, slecht resulktaat 2/20 en 4 pottjes niet uitgekomen op de 7.Matucana 1/8 niet uitgekomen met gemiddeld 16/20. Parodia zeer slecht. De rest van de soorten gemiddeld 11/20. Volgende week worden de 25 soorten agaves gezaaid van Köhres, en 150 soorten van Mesa Garden. Benieuwd hiernaar.
zondag 18 april 2010 - 11:01
gymneofer

Gymneofer

Hier nog een antwoordje van zaaien. Vandaag zijn de neochilenia"s, neoporteria's, en de agave's gezaaid. Goed voor 100 soorten. Deze zijn van K^hres en Succulenta + een rest van Cactussen en Vetplanten van 2009. Vandaag zijn ook foto's getrokken van de zaaibak en de serre"s, waarschijnlijk zullen deze morgen geplaatst worden.

Planten worden er NOOIT aangekocht, en als ik er gewonnen heb op een cactusclub, worden deze verkocht. Met andere woorden bij mij thuis is ALLES gezaaid en de oudste is nu dus 31 jaar.

Mijn meeste zaden kwamen vroeger van Christa's Cactus in Arizona, deze waren spotgoedkoop en betaalde geen verzendingskosten.

Mijn bibliotheek is bijna helemaal afkomstig van The Ken L Questor uit Utah, hier hetzelfde, geen verzendingskosten, hier zijn ongeveer 180 boeken aangekocht. De boeken kosten daar gemiddeld 60% minder dan hier.

Dit eens ter info...
Tot hoors...
maandag 19 april 2010 - 19:08
gymneofer
maandag 19 april 2010 - 19:24
gymneofer

Gymneofer

Hier ook een foto van de zaaibakjes, gezaaid in maart 2009.

C&S zaaien, verspenen, enten en stekken

maandag 19 april 2010 - 19:29
jumperke

Jumperke

Dit is een aparte manier van cactussen kweken! Het lijkt me wel een grote uitdaging om alles te verkrijgen via zaaien en het geeft wss ook een grote voldoening!
Chapeau!

Geven zo'n gewone lampen genoeg licht aan Uw zaailingen?

jerko
maandag 19 april 2010 - 19:31
jumperke

Jumperke

P.S. : Ik kan jullie nu al vertellen dat ik een goede kieming heb met de Succulenta zaden!

jerko
maandag 19 april 2010 - 19:32
131313

131313

Hey Jerko succes met je zaailingen!!!

heb je juist tegen gekomen op een ander forum totaal iets anders
maandag 19 april 2010 - 21:35
gymneofer

Gymneofer

s"avonds word op deze bak een ismo gelegd, die overtrokken is met aluminium folie, daardoor word het licht weerkaatst. Deze broeibak heeft maximum 4 X 25 watt lampen, waarvan er 3 branden, de vierde word aangelegd in de winterperiode.
Deze bak is goed voor 79 pottjes diameter 5,5.
Hierbij nog een foto van de tweede serre.

C&S zaaien, verspenen, enten en stekken

dinsdag 20 april 2010 - 06:41
jumperke

Jumperke

Is het soms op Hettuinforum dat je me bent tegen gekomen?

jerko
dinsdag 20 april 2010 - 12:58
maurice2

Maurice2

Hei Johann

Waar heb je die tweede serre gezet,toch niet op het dak van uw garage.
Maak eens een foto van de buiten kant van die serre.
dinsdag 20 april 2010 - 13:19
gymneofer

Gymneofer

Hoy, Maurice, dit is effectief lang geleden...
Op dit moment zijn er 3 serretjes, en niet op de garage, alhoewel er nu intussen een nieuwe staat, en een bouwaanvraag binnen is, voor mijn agave's daar te zetten. ( dus toch op de garage )
Deze tweede kleine serre, is enkel voor mijn zaailingen + voorlopig mijn agave's +de ronde potten vanaf ongeveer diameter 14 ( rood en laag ).
Ja, de foto's van nu zijn gisteren getrokken, met de noppenfolie in de serre, deze gaat er volgende week uit, als het enkele dagen overtrokken weer zou zijn.
dinsdag 20 april 2010 - 13:48
131313

131313

Is het soms op Hettuinforum dat je me bent tegen gekomen?

jerko

het witvisforum
dinsdag 20 april 2010 - 17:32
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).