Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik kocht deze in een klein tuincentrum in de buurt. Het was zowat de enige succulent die in het winkeltje te vinden was, dus dacht ik dat het een zeer courante soort zou zijn. Kan het misschien aloë marlothii zijn? momenteel is de plant een 7cm hoog, en 10cm op bladbreedte van 3cm.
ik begin echter te twijfelen. Aloe aculeate v. crousiana lijkt er toch ook erg goed op. Mochter er maar 5 aloe's bestaan zou het al een pak makkelijker zijn...
Je zal waarschijnlijk gelijk hebben Harry.
Bijkomende vraag: waar let je op en wanneer kan je determineren? Ik neem aan dat de kleur van blad bijvoorbeeld voor extra verwarring kan zorgen afhankelijk van de standplaats. de bloemen van de aloe's zijn ook niet echt divers te noemen.
(mocht je het je nog afvragen, ja ik ben een leek. )
Ik plaats een foto van een oudere - misschien dezelfde - plant. Hij heet in mijn fotobestand 'Aloeferoxmisschien'. Zolang hij niet bloeit en dat kan nog vele jaren duren, durf ik het niet met zekerheid te zeggen.
groet
Harry
de bovenste foto is van een jaar of drie.vier geleden toen hij in de tuin stond.
De tweede is - denk ik - van vorig jaar en toen opgepot. Overigens: het mag van mij ook een A. marlotthi zijn, maar dan nogal kaal.