menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Iets vreemds

Ga naar meest recente reactie

kendesadeleer

Tekst aangepast

Kendesadeleer

hallo iedereen,
tijdje inactief geweest door nogal veel werk en nu de blokperiode.
heb ondertussen ook al enkele nieuwe plantjes die ik later eens zal posten. maar bij dit plantje was ik zo nieuwsgierig wat dat zou kunnen zijn. 1 of andere mutatie ofzo ?
verkoopster zei dat het een cactus was en dat hij niet prikt. het zijn zachte stekels.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Moest de foto niet goed zijn, zal ik deze week nog eens enen trekken

donderdag 5 juni 2008 - 10:52
annis

Annis

Hallo Ken dit zou weleens Euphorbia pugniformis "Cristata" kunnen zijn dus geen cactus soort.
donderdag 5 juni 2008 - 12:22
printemps

Printemps

hallo

als je de cristaat vorm wil behouden dan moet je die ronde sprietjes verwijderen
dat is namelijk de normale vorm

mvg
an
PS wel opletten met het melksap,is giftig en irriterend
donderdag 5 juni 2008 - 12:29
cactelders

Cactelders

Dit is idd een Euphorbia pugniformis of flannaganii ( twee verschillende waar een normaal mens geen verschil in ziet en die er tot in de cristaten toe hetzelfde uitzien ) Dit is een bladcristaat van die soort ( en) ik heb een kopcristaat gepost in de topic " een paar aanwinsten uit Duitsland " Die kopcristaten zie je niet vaak maar bladcristaten zoals de Uw worden op grote schaal gekweekt !
Dit is de normale versie :
[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 5 juni 2008 - 23:50
kendesadeleer

Kendesadeleer

oke bedankt iedereen.

vrijdag 6 juni 2008 - 11:04
Botanist

Botanist

Als je die lange stengels laat staan (of alvast een paar ervan) of ze wat later verwijderd en laat wortelen is er kans dat je hieruit ooit de normale vorm verkrijgt.
zondag 8 juni 2008 - 23:43
kendesadeleer

Kendesadeleer

ja dat dacht ik al

hebben deze een lichtjes andere verzorging nodig, bijvoorbeeld geen direct zonlicht. want hij hangt er hier extreem slapjes bij en stond deze namiddag in de volle zon. zijn aarde staat nog vochtig dus aan een vocht tekort zal het niet liggen.
och ja, kzie morgen wel hoe ie de nacht is doorgekomen.

maandag 9 juni 2008 - 22:25
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).