menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cactussen

Ga naar meest recente reactie

aas

Aas

Hallo,

We hebben bij ons thuis een 10 tal cactussen staan, niet al te groot. Maar meer dan de helft zit met wolluis, heb ik me laten wijsmaken.

Er zitten allemaal witten pluisjes op, met daarin piepkleinen beestjes ( wit -roze).

Wat kan ik daaraan doen? Hoe kan ik deze beestjes weg krijgen?

Alvast bedankt voor wie een tip heeft.

Groeten Annelies.

maandag 23 juli 2007 - 12:15
cactelders

Cactelders

Meestal wordt hiervoor Confidor gebruikt !
maandag 23 juli 2007 - 12:52
Pieter

Pieter

Inderdaad confidor is een heel goed product ertegen. En enkele weken na behandeling de planten misschien ook eens verpotten, want aangetaste planten durven ook wel eens wortelluis te hebben. Deze zullen dan ook wel dood zijn, maar ik vermoed dat je planten nog steeds in turf staan dus betere grond zou ook geen kwaad kunnen. Doorzoek het forum maar eens om te zien wat de beste grond is.
maandag 23 juli 2007 - 14:23
aas

Aas

Alvast bedankt voor de tip. Ik ga het zo vlug mogelijk uitproberen en laat weten of het gelukt is.

Groeten,

Annelies.

maandag 23 juli 2007 - 19:12
Wiebe

Wiebe

Annelies,

Van belang is wel of de planten goed aan de groei zijn of niet. Als dat niet het geval is zul je een contactgif moeten gebruiken (ik weet even niet wat daarvoor op dit moment in Belgie vaak wordt gebruikt). Bij een stevige aantasting zou ik bijvoorkeur een combinatie van een contactgif met een systemisch middel (zoals Confidor) gebruiken.

Wiebe
zaterdag 28 juli 2007 - 14:46
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).