menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Astrophytum

Ga naar meest recente reactie

bisschop

Bisschop

Hallo,

Moet ik bij astrophytum op iets speciaal letten? Het valt mij op dat die hier allemaal rot worden of kapot gaan.
dinsdag 29 mei 2007 - 01:33
Marco

Tekst aangepast

Marco

1. Grondmengsel : zéér poreus, zeker de helft steentjes aan uw normale cactusgrond mengeling toevoegen.

2. Gieten : alleen als de grond volledig droog is. Niet tijdens regenachtig / vochtig / koud weer gieten, liever wachten tot het warmer wordt. Niet te vroeg beginnen met gieten, eerst een klein beetje water onder op het schoteltje laten opzuigen, daarna steeds de hoeveelheid opdrijven. Wel te verstaan grond moet droog zijn tussen de gietbeurten.

3. Licht en warmte : eens aangepast houden Astrophytums (uitzonderingen asterias ..) van volle zon, zeker in onze contreien, en van veel, heel veel warmte.

4. Astrophytums raken na de rustperiode gemakkelijker van de wortel in een droog substraat, daarom de voorzichtige 'in gang zetting'.

5. Absoluut droog overwinteren.

Das 't geen ik er van weet, er zullen hier nog andere leden zijn die u meer en nuttiger info kunnen bezorgen, maar allée ge kunt al voort hé.
dinsdag 29 mei 2007 - 01:42
Alain1

Alain1

Ik heb ook eens gelezen in een boekske dat Astrophytums graag een minder zure grond hebben dan de andere cactussen en dat je deze best begiet met leidingwater (kalk!).
Dat doe ik ook bij mijn Astro's. (het lijkt misschien dwaas of het gedacht alleen al, maar ik doe het ).
dinsdag 29 mei 2007 - 05:52
bisschop

Bisschop

Ik heb al enkele van mijn fouten ontdekt ik gebruik ontkalkt water en heb ze met de andere cactussen water gegeven daarmee worden ze rot
dinsdag 29 mei 2007 - 06:06
stekeltje

Stekeltje

hier staan ze bij de andere cactussen, zonder speciale behandeling en alles gaat goed
dinsdag 29 mei 2007 - 06:16
Pieter

Pieter

Bij mij ook geen echte grote verschillen met m'n andere planten. Maar bij staat bijna alles in een anorganisch mengsel en krijgen ze weinig water.
dinsdag 29 mei 2007 - 16:17
bisschop

Bisschop

Pieter,
een anorganich mengsel wat is dat, kben ne leek in dat allemaal.
woensdag 30 mei 2007 - 02:01
Pieter

Pieter

Wel dat is een mengsel zonder organisch materiaal, d.i. dus zonder compost, turf, bladgrond, potgrond, ... en dus enkel stenen, leem, ...
woensdag 30 mei 2007 - 04:39
Angus

Angus

hier staan die spellen in hetzelfde substraat als de andere "doorsnee cactussen" en ze doen het zeer goed
Ik denk echter niet dat ze plots gaan rotten omdat je ze ontkalkt water geeft hoor
donderdag 31 mei 2007 - 00:00
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).