menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Voor Sonia - Stekeltje

Ga naar meest recente reactie

Marco

Marco

Dag Sonia, ik moest er u doen aan peinzen dat de eerste rustperiode van het jaar voor uw Haworthia's (truncata) stilleskes aan zal gaan beginnen. Dus water geven verminderen, doch niet helemaal staken.
T'is ook maar iets dat ze mij gezegd hebben.
zaterdag 26 mei 2007 - 01:27
stekeltje

Stekeltje

Dag Sonia, ik moest er u doen aan peinzen dat de eerste rustperiode van het jaar voor uw Haworthia's (truncata) stilleskes aan zal gaan beginnen. Dus water geven verminderen, doch niet helemaal staken.
T'is ook maar iets dat ze mij gezegd hebben.

okè, bedankt.Zal ze apart zetten,en hoe lang duurt dat?
zaterdag 26 mei 2007 - 05:46
Pirex

Pirex

Ja, dat moet je zelf weten: het hangt ervan af hoeveel je d'er hebt, en hoe ver die 'apart' is.
Paul
zaterdag 26 mei 2007 - 05:55
stekeltje

Stekeltje

Ja, dat moet je zelf weten: het hangt ervan af hoeveel je d'er hebt, en hoe ver die 'apart' is.
Paul

daarmee bedoel ik, op een apart ondrschaaltje zetten
zaterdag 26 mei 2007 - 05:59
Marco

Marco

Hier info gevonden (bron: Tuinadvies)

Geef haworthia's gematigd of gefilterd licht, van diepe schaduw houden ze niet, van volle zon ook niet.
de meeste soorten zijn lente en najaarsgroeiers geef ze in de warme zonermaanden minder water, dan houden ze een rustperiode.

Ze houden van een luchtige grond die toch water niet te snel afgeeft: met takjes, kiezel of lavabrokjes kan dat bereikt worden. Het is even zoeken naar de juiste samenstelling. Haworthia's verliezen van nature makkelijk hun wortels, die worden gestaag vervangen door nieuwe. Als ze ze allemaal verliezen heb je waarschijnlijk een probleem met teveel vochtopstapeling in de bodem. Gooi een Haworthia zonder wortels niet te snel weg: leg hem bovenop een zandige bodem en wacht. Hij zal zeker opnieuw bewortelen, alleen kan het erg lang duren!
Gebruik nooit te grote pot: die houdt teveel vocht vast in de winter.
Oppassen voor wolluis en wortelluis, die kunnen een plant naar de Haworthia-hemel helpen
Een ideale minimum wintertemperatuur is ongeveer 10 °C, alhoewel ze minder verdragen, recupereren sommige soorten moeilijk van een diepe koudeperiode. Temperaturen boven de 30 °C stoppen de groei.
donderdag 31 mei 2007 - 00:50
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).