Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
beste mensen
ik heb een levend steentje, maar ze rotten wat doe ik verkeerd?? ik geef ze geen water
de onderste blad of hoe je dat noemt word dan helemaal week en vies??? tis gewoon prut.
wie weet wat dat is ??
groetjes Roos
Heb je maar een plantje?
Je zou kunnen proberen of als je de prut verwijderd het nieuwe lichaam nog te redden is. (indien aanwezig!)
Alles voorzichtig schoonmaken en dan minstens een week droog ergens neer leggen en dan oppotten in mager spul ; zie andere lithops topics.
Zou het niet kunnen dat de oorsprong van het probleem in het tuincenter te vinden is?
Ik ben net terug van een tuincenter en daar staan de lithops kletsnat!...Nu ja staan is een groot woord, ze waren aan het zwemmen.
Zijn die plantjes nog te redden als ze praktisch het gehele jaar natte voetjes hebben?
Nee, die plantjes zijn vaak niet te redden.
Ik begrijp vaak al niet hoe ze uberhaubt in leven zijn gebleven tot aan dat punt.
Je zult ook zien dat in de meeste tuincentra er meer in de groenbak verdwijnen dan dat er verkocht worden.
Is jullie wel 's opgevallen dat in de meeste bloemen winkels en ook tuincentra de cactussen en vetplanten onder een schap of in een donkere hoek staan.
En dan word het keurig dagelijks gesproeid. Dan zie je alles voor je ogen zwak bleek en ziek worden.
Je reinste mishandeling, maar ja wie doet er wat aan?
Inderdaad, dit zie je heel vaak. Ik vraag me dan af waar die bloemisten en "deskundigen" mee bezig zijn. Je zou toch wel iets meer expertise verwachten van mensen die er voor hun job mee bezig zijn? Laat staan dat ze een naam vermelden...
Het zal wel niets speciaals zijn dat ze aanbieden in een tuincentra en de kans op slagen bij een leek zal eerder wel nihil zijn! Er staat op de zaadverpakking ... opkweken in relatief lage luchtvochtigheid ...