menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pachypodium namaquanum

Ga naar meest recente reactie

Angus

Angus

[afbeelding verwijderd niet-https]

Het plantje rechts op de foto heb ik al een paar jaartjes staan, het exemplaar aan de linkerkant kocht ik vorig weekend bij wijlen Abdel.

Zou mijn exemplaar meer water/voeding nodig hebben? (vanwege het toch wel beduidende verschil in vorm)
En hoe zien jullie jonge exemplaren van deze soort eruit?

mvg
Günther
woensdag 28 september 2011 - 19:32
cactelders

Cactelders

De mijne is bladloos op het ogenblik.
woensdag 28 september 2011 - 20:09
AndreV

AndreV

Hier ook al een maand of twee bladloos.
donderdag 29 september 2011 - 08:56
TomJ

TomJ

In Zuid-Afrika krijgen p-n enkel in de lokale winter regen. Dus ik heb mijn planten altijd als wintergroeiers behandeld, dwz, vanaf september tot april kregen ze water en waren ze in blad. Tijdens de zomer waren ze bladloos.
Zelf heb ik ze in die 20 jaar nooit verpot of voedsel gegeven om ze natuurlijk en gedrongen te laten groeien, en de doornen kort op elkaar te hebben.
Maar je kan ze natuurlijk ook heel anders kweken, ieder zijn voorkeur...

Groetjes,
Tom
donderdag 6 oktober 2011 - 07:10
Angus

Angus

Bedankt Tom, al mijn Pachy's hebben elk jaar nog blad tot halverwege de winter.
Ik ga ze als zomergroeiers blijven behandelen uit praktische overwegingen (mijn planten overwinteren binnenshuis in een onverwarmde kamer).
Maar ik denk dat ik het nieuwe exemplaar wat voeding zal geven en een wat meer organisch substraat, terwijl ik de andere plant zal blijven kweken zoals ik deed.
En dan zien welke mij het best aanstaat na een paar jaar!

mvg
Günther
donderdag 6 oktober 2011 - 13:59
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).