menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

ELK de eerste dag.

Ga naar meest recente reactie

Pieter

Pieter

Wij zijn er al van aan het genieten Morgen lopen we er ook rond.
vrijdag 9 september 2011 - 21:28
Dany

Dany

Bedankt Dirk om ons die niet kunnen gaan door allerlei redenen toch te laten meegenieten
vrijdag 9 september 2011 - 21:29
snah

Snah

Bedankt Dirk
Ik heb de tranen in mijn ogen omdat ik deze ELK niet kan komen.
Maar de reportage maakt wel iets goed
Hans
zaterdag 10 september 2011 - 18:02
AlainFSD

AlainFSD

Heb dit jaar uitzonderlijk weinig 'belgen' gezien op de ELK. Fernand, Stekeltje en Mieltje uit Aarschot niet te na gesproken vond ik dat er dit jaar uitzonderlijk weinig volk aanwezig was (banken - crisis; gepensioneerde leeftijd bereikt; miserie met uw madams ? te krakkemikkig om nog uit uw kot te komen ).
Hoeft het enig betoog dat de pré-ELK bbq voor mijn reismaatjes bij ons eigenlijk het hoogtepunt is geworden voor iedereen ? ELK is in de allereerste plaats een plek waar jarenlange reismaatjes elkaars vriendschap bevestigen. No more, no less.
Eén enkel voorbeeld : een crazy cactusmaat die om 3.00 am beslist om via spoeddienst enkele van zijn nieuwe ontdekkingen te laten ophalen bij Aad Vijverbergh in NL omdat hij na een zekere staat van verblijdheid heeft beslist dat zoiets nu éénmaal moet.
Nog zo'n leuke sidekick van het ELK, is om op zaterdagmiddag samen met Marlon Machado, Eunice Thompson en Ian Woolnough vogelpikgewijs (darts) boven een kaart te beslissen waar we volgend jaar naar toe zullen gaan.

En als je dan na een rotwinter vele tientallen oude planten bent kwijtgeraakt omdat tijdens mijn reismaand in Namibia (november 2010) er in de EU blijkbaar een uitzonderlijke koudeprik is geweest; en er een koukleumende Hollander (Bart Hensel) aan je voordeur ziet staan met de mededeling : je hoort nu echt wel te helpen om planten uit mijn wagen te laden want ik heb je wat meegebracht ben ik tot tranen toe ontroerd. Dan weet je dat je zich de moeite getroost om je vrienden te eten te geven, er ook aan de andere kant gevoelens van genegenheid en zonder ook maar de minste vorm van berekendheid losweekt.
En nu ik toch bezig met met leuteren, deze avond was mijn hoogtepunt een gesprek met dat oude vrouwtje die ik elk jaar weer zie = Francine uit het Antwerpse (?) , terwijl die vroeg met wie we eigenlijk aan tafel zaten ? (Dereck Bowdery, die van het Ferobook, Francientje) en dat terwijl Kobayaschi vroeg of ik nog een Rodenbach (inmiddels perfect fonetisch verwoord ) wilde drinken

Allez, santé, circulez, enzovoorts, en 't is jammer dat het weer bijna voorbij is . . . en ik morgen alweer aan de slag moet . . .

AlainFSD
zondag 11 september 2011 - 02:35
Mammillaria

Mammillaria

In tegenstelling tot Alain heb ik veel 'Belgen' gezien: Sonja, Maurice, jerko , Dirk, Paul Neut, freddy Lampo, Fernand, Paul DC, Willy Nysen, Mamamia, Rik bruneel, Tom jacobs, Andre V, Emilio botanist, Wiebe (halve Belg) en nog een paar die ik vergeten ben...
De man die ik MOEST zien (Willy V) was onvindbaar. Opgaan in de massa noemen ze dat.....
zondag 11 september 2011 - 08:37
AlainFSD

AlainFSD

Was Rik Bruneel vergeten, die heb die inderdaad ook gezien.
Ik was er zowel op vrijdagnamiddag als op zaterdagnamiddag.
Blijkbaar zijn we er elkaar mislopen alhoewel ik er een geweldige kemel heb geschoten en dat kan er misschien voor iets tussen zitten . . . alles werd natuurlijk door Eunice op de gevoelige plaat gelegd om me later te kunnen chanteren

Op vrijdagavond had Leo Vanderhoeven me langs zijn neus weg verteld dat hij 'per expresse' enkele zeldzame en moeilijke Ptero's zou laten overkomen uit NL als bedankje voor de bbq bij ons thuis.
En jawel, 's anderendaags stond hij plots met een bakje voor m'n neus, vraag me nog steeds af hoe hij dat deed.
Ik trots als een pauw met dat bakje naar mijn auto op de parking . . . om tien minuten later te beseffen dat ik mijn autosleutels in dat plantenbakje in m'n autokoffer had gelaten. Waarna 5 minuten later ook nog eens een denderend onweer losbrak . . .
was nogal trots op mezelf

Foto met Eunice's iphone genomen waar ik verbaasd sta te gapen hoe de man van de pechverhelping in minder dan 5 minunten inbreekt in mijn oude fiesta :

[afbeelding verwijderd niet-https]

Enfin, ik heb genoten ondanks dit iets mindere intermezzo, een zeker hoogtepunt was de voorstelling door Ernst Specks over zijn reis in zuidelijk Angola. Er zijn daar dus absoluut geen wegen wegens absoluut geen inwoners wat van de landmijnen dus absoluut niet kan gezegd worden. Hij toonde er ons wel fantastische planten allerlei, vaak gigantisch groot en extreem van vorm vanwege het harde klimaat.

mvg,

Alain
maandag 12 september 2011 - 02:27
AlainFSD

AlainFSD

Topic gestart op 09/09/2011 om 21:18

https://picasaweb.google.com/104331524997066028363/ELK2011

Enjoy, DIRK

Dag Dirk,

Uw kemel
Het betreft hier Marlon Machado, je verwart hem met Juan uit Chili die hier twee jaar terug aanwezig was met Florencia.
Marlon's voordracht op vrijdagavond over zijn veldwerk over het geslacht Discocactus in Brazilië, Bolivia & Paraguay was bovendien ook erg goed, al was het maar omdat hij de Hunt-NCL-lumpers/volgers luidop in vraag durft te stellen.

mvg,

Alain
maandag 12 september 2011 - 02:41
cactelders

Cactelders

Uiteraard Alain , ondertussen is dit rechtgezet !
maandag 12 september 2011 - 06:01
TomJ

TomJ

Ah zo, Alain, dan was jij die arme sukkelaar die naast mij geparkeerd stond...
Ik was toen bezig met de laatste planten te overhandigen aan Rik Bruyneel van de 500 die ik naar ELK had meegenomen.
Mijn wagen en dakkoffer waren proppesvol...
Tom
maandag 12 september 2011 - 18:36
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).