Heb dit jaar uitzonderlijk weinig 'belgen' gezien op de ELK. Fernand, Stekeltje en Mieltje uit Aarschot niet te na gesproken vond ik dat er dit jaar uitzonderlijk weinig volk aanwezig was (banken - crisis; gepensioneerde leeftijd bereikt; miserie met uw madams ? te krakkemikkig om nog uit uw kot te komen
).
Hoeft het enig betoog dat de pré-ELK bbq voor mijn reismaatjes bij ons eigenlijk het hoogtepunt is geworden voor iedereen ? ELK is in de allereerste plaats een plek waar jarenlange reismaatjes elkaars vriendschap bevestigen. No more, no less.
Eén enkel voorbeeld : een crazy cactusmaat die om 3.00 am beslist om via spoeddienst enkele van zijn nieuwe ontdekkingen te laten ophalen bij Aad Vijverbergh in NL omdat hij na een zekere staat van verblijdheid heeft beslist dat zoiets nu éénmaal moet.
Nog zo'n leuke sidekick van het ELK, is om op zaterdagmiddag samen met Marlon Machado, Eunice Thompson en Ian Woolnough vogelpikgewijs (darts) boven een kaart te beslissen waar we volgend jaar naar toe zullen gaan.
En als je dan na een rotwinter vele tientallen oude planten bent kwijtgeraakt omdat tijdens mijn reismaand in Namibia (november 2010) er in de EU blijkbaar een uitzonderlijke koudeprik is geweest; en er een koukleumende Hollander (Bart Hensel) aan je voordeur ziet staan met de mededeling : je hoort nu echt wel te helpen om planten uit mijn wagen te laden want ik heb je wat meegebracht ben ik tot tranen toe ontroerd. Dan weet je dat je zich de moeite getroost om je vrienden te eten te geven, er ook aan de andere kant gevoelens van genegenheid en zonder ook maar de minste vorm van berekendheid losweekt.
En nu ik toch bezig met met leuteren, deze avond was mijn hoogtepunt een gesprek met dat oude vrouwtje die ik elk jaar weer zie = Francine uit het Antwerpse (?) , terwijl die vroeg met wie we eigenlijk aan tafel zaten ? (Dereck Bowdery, die van het Ferobook, Francientje) en dat terwijl Kobayaschi vroeg of ik nog een Rodenbach (inmiddels perfect fonetisch verwoord ) wilde drinken
Allez, santé, circulez, enzovoorts, en 't is jammer dat het weer bijna voorbij is . . . en ik morgen alweer aan de slag moet . . .
AlainFSD