Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Geachte lezers
Ik was vandaag op bezoek bij de heer Decoster. Ik heb het gevoel veel van hem geleerd te hebben. Hij legde mij uit over de verzuring van de substraat/aarde en dat het deze naar beneden kan worden gebracht door met regenwater water te geven en ook dat het af en toe belangrijk is om stadswater aan de planten toe te dienen zodat de planten genoeg kalk binnen krijgen.
mijn vraag is, hij adviseerde mij 1 keer per maand voeding toe te dienen om de planten / ik heb alleen lophophora's hun mooie kleur te laten behouden of verkrijgen.
Ik hen nu een grote zak sporenelementen ( was advies van een aantal forumleden om 1 keer per jaar sporenelementen aan de aarde toe te voegen, is 1 x per jaar voldoende?
en ik heb een grote zak ( 50 kg) voeding gekocht met de verhouding 6-18-36
Ook de gebroeders Den herdt hadden mij geadviseerd om een hoge fosfor en Kalium gehalte toe te dienen om de bloei te bevorderen, is 1 x per maand water geven niet te veel?
hoe vaak dienen lophophoras voorzien worden van voeding om een mooie kleur en stevig van vorm te blijven?
In je eerste alinea geef je al zelf het antwoord, in het groeiseisoen 1 x per maand lijkt me een mooi gemiddelde. (mei, juni, juli) 1 x per maand water geven is zeker niet teveel, met mijn substraat zelfs te weinig
1 ding snap ik niet, nu vraag je aan allerlei kenners advies en nu ga je hier weer advies vragen, waar je vervolgens vast wel weer iets afwijkende antwoorden op gaat krijgen, waardoor je weer in verwarring raakt.
Maar met het advies wat je hebt gehad, ga je zeker geen planten verliezen en speel je behoorlijk op zeker.
Bedankt voor uw reactie. Ik heb advies gehad over de voeding, zijn substraat is weer anders dan die van bijv. vele andere kwekers. Het lijkt meer op gewone aarde.
Maar voeding kan ik toedienen maar over sporenelementen weet ik vrij weinig. Ik weet dat het door een aantal kenners van deze site lang geleden geadviseerd werd..
kunt u of anderen mij vertellen hoe vaak sporenelementen toegediend dient te worden?
Ach maak je niet zo druk, dat doe ik ook niet, Lophophoras zijn makkelijke planten waar je niet zoveel mis mee kan doen, in een potje pokon cactusmest zitten al sporenelementen
Gr
Ruud