Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik zie daar enkele hele mooie donkergroene en doornloze planten tussenstaan. Dat zijn een beetje mijn favorieten als ze niet in bloei staan Mengsel van eigen zaailingen?
Inderdaad Pieter , eigen zaailingen .
Als je interesse hebt in die bijna doornloze wil ik hem wel apart zetten .
Als je eens in België zijt kunnen we eens afspreken . Ik woon niet ver van de luchthaven van Zaventem .
Ik zie er daar een paar met een héééél lichtgroene kleur in de kop. Heb er ook zo enen (oudere plant van tombola grusonia). Weet iemand daar de oorzaak van en de remedie om dit te voorkomen of genezen ? Mijn plant heeft er voor de rest precies geen last van (momenteel staat er een mooie knop op). Betreft een trichocereushybride van Kellner (komt waarschijnlijk van wijlen Robert Fonteyne).
Paquita,
Als we in augustus een beetje tijd overhebben proberen we zeker eens langs te komen
Geert, dat geel in de kop kan zijn omdat die plant gevoeliger is dan andere aan de volle zon. Echter tekorten kunnen dat ook veroorzaken. Ik zou eerder gaan naar het teveel aan zon.