menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lidcactus nu al knoppen.

215266

215266

hallo,

vanochtend zat ik heel toevallig eens naar mijn lidcactus te kijken en toen zag ik al een redelijk aantal beginnende knopjes ontstaan, toch al 2-3mm groot. ik dacht dat lidcactussen pas rond de kerst zouden bloeien. ik ga ze nu geleidelijk aan iets meer water geven. want hij heeft de afgelopen weken een rustperiode gehad.

maar mijn vraag is eigenlijk of mijn plantje vroeg is of dat dat normaal is dat ze nu al knoppen gaan krijgen. en heb ik nu ook kans dat ze langer door zal bloeien?
zaterdag 3 oktober 2009 - 20:43
edelweis

Edelweis

deze middag heb ik er ook al verschillende in bloei gezien in een tuincentra
dus ik vermoed dat het toch wel al kan hoor

groetjes
Els
zaterdag 3 oktober 2009 - 21:44
Thuja49

Thuja49

Die in de tuincentra zijn soms voor getrokken .
Maar die van mijn buurvrouw staan nu ook al in bloei .
Bij mij nog geen knopje te zien .
Dit las ik op google :
Deze plant bloeit tussen november en januari, in de kortste dagen van het jaar.
"Een misverstand bestaat over de winterrustperiode. Kerstcactussen horen het hele jaar een beetje vochtig te worden gehouden en juist wat droger in de zomer en wat natter vanaf oktober."
Om een goede groei en bloei te verzekeren zou de plant ieder jaar omstreeks maart moeten worden verpot in nieuwe potgrond, die goed doorlatend moet zijn (bijv. door er zand bij te mengen).

groetjes
thuja
zondag 4 oktober 2009 - 15:07
Pieter

Pieter

Hoi,
Ondanks de naam 'kerstcactus' bloeien de meeste soorten toch wel voor kerst hoor. De cultivars met . orssichiana genen bloeien doorgaans de eerste, vaak al in september, en het seizoen wordt in maart vaak pas afgesloten met de S. russeliana. Dat is alles samen een 6 maand dat je bloei kan hebben met Schlumbergera.
zondag 4 oktober 2009 - 17:29
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).