menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Echinopsis subdenudata in bloei

traumaheli

Traumaheli

hey allemaal,

heb een tijd geleden gevraagd wat de naam van een van mijn cactussen was, het bleek een Echinopsis subdenudata te zijn.

Nu heeft hij een week of 2 geleden 2 pluizige grijze bolletjes laten zien, nu is een van die "bolletjes" uitgegroeid tot een bloem van 15cm hoog en +/- 7cm in diameter. Helaas was de bloem toen ik 's middags thuiskwam ('s morgens was hij open) alweer aan het verdorren.

Nu is mijn vraag wat ik met de bloem moet doen. Laten zitten, de andere knop komt toch wel uit, weg halen zodat de energie van de cactus naar de tweede knop gaat.

Als dat laatste het geval ik hoor ik graag hoe ik dit moet aanpakken

Alvast bedankt

Groet Daniël

PS als ik wat meer tijd heb zal ik wat foto's posten, was helemaal trots
woensdag 27 mei 2009 - 12:36
Pieter

Pieter

Inderdaad zoals Willy zegt, gewoon laten uitdrogen. Na een goeie week is die droog en kan je die er zonder probleem afhalen.
woensdag 27 mei 2009 - 13:25
traumaheli

Traumaheli

ok perfect, bedankt voor de snelle reactie's.

nu maar hopen dat de andere knop ook nog uit komt, zou erg gaaf zijn.

Kreeg hem kado als cactus met hoedje, ogen en mond. kon die er vrij makkelijk af krijgen, dus heb er nu een mooi bloeiend exemplaar aan overgehouden .

overigens parodias, was gebeurd er als de bloem bevrucht is?? dan komt er een zaadknop ofzo?

(tenzij ze bevrucht werd)
woensdag 27 mei 2009 - 13:32
Pieter

Pieter

Dan krijg je een bes met zaad in, inderdaad.
woensdag 27 mei 2009 - 16:15
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).