Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mammillaria spinos. Um Pico, ik heb er 2 met een iets verschillende bloemkleur [afbeelding verwijderd niet-https][/img] [afbeelding verwijderd niet-https][/img]
Die laatste is een hele mooie... hup op het verlanglijstje Ik heb weer plaats onder het afdak, want alle 'vetplanten' heb ik op een nieuw tafeltje gezet en vele jonge Opuntia's worden groo genoeg om zonder bescherming op het terras te gaan...
Die 'mammillaria longimamma' is dacht ik een Mammillaria painteri.
dat is de naam die erop staat, maar als er een Mam. kenner in de rij staat, aub geef de juiste naam.
Is een heel mooie plant, frivool vol met bloempjes.
Nicolas
Prachtig Nicolas !
Nog wel een vraagje jouw Mammillaria cowperae lijkt er veel op mijn Mammillaria magnifica met witte bloemen (zie mijn topic ''Leven in de brouwerij en bij mij'').
Zou dat dan geen Mammillaria cowperae kunnen zijn?
dacht ik ook Pieter,
Maar liever eens 2 maal nachecken of we met de juiste bezig zijn.
Het is steeds fijn reakties te krijgen ivm naamgeving etc.
Zit er al wat jaren in, in de cactussen , maar bijleren kunnen we altijd.
Merci,
Nicolas
1/ Proficiat met uw mooie planten en de tijd dat je in het forum stopt om foto's te posten. Want ik weet dat het tijdrovend is.
2/ Enkele bedenkingen:
-Mammillaria longimamma : daar ben ik het mee eens met Pieter.
-Mammillaria cowpera is een syn. voor Mammillaria moelleriana.(je doet daarmee wat je wil). Vroeger kocht ik planten "op naam" en na tijd had ik dezelde planten staan onder 10 verschillende namen... Nu hou ik me nog aan 1 naam en de rest zijn allen synoniemen. Zo kreeg ik ook meer ruimte in mijn serre.
-Wat betreft de kleur van uw bloemen van de Mammillaria spinosissima Uno Pico : nieuwe bloemen zien er normaal donkerder uit dan bijna uitgebloeide bleek roze.
De M. longimamma is idd de M. painteri, en wel de fa monstruose; die heb ik op eigen wortel, en staat na ruim 10 jaar nog steeds in een 5,5 potteke: dat wil niet groeien, maar bloeit wel ieder jaar; dus ik content, zo moesten er meer zijn.
Paul
Ik had hem op eigen wortel en dat ging prima. Bloeide enorm en continu tot verleden jaar hij een overdosis water over zijn kop had ... (en dit dank zij de automatische vensteropeners!).
Nu heb ik nog steeds 2 exemplaartjes op seramis staan ... misschien lukt het om ze terug op wortel te krijgen.
Een mooi bloeiwillig plantje.
Bij mij is traag groeien zeker geen reden om te enten. Hoe trager ze groeien, hoe liever ik het heb.
Een voorbeeld: Een E. grusonii gezaaid in 2002, en nog steeds in zijn 5.5 van zijn eerste verspeenbeurt.
Helemaal mee eens; traag groeien zou voor mij ook geen reden zijn om te enten. Voor de commercie misschien wel maar voor de liefhebber? Geduld is een schone zaak!