Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
voor school moet ik een aantal (liefst wetenschappelijk-achtige, niet uit de libelle ofzo dus) artikels zoeken over onkruiden (waarom het onkruiden zijn, wat eraan gedaan wordt enz).
Ik ben aan het proberen om er wat cactussen en andere vetplanten tussen te steken. Tot nu toe heb ik iets over Kalanchoe tubiflora en Opuntia spp. gevonden.
Hebben jullie nog ideeën of documenten die jullie zouden willen delen?
Zoek een op cactuspro.com op het forum. Een maandje geleden of zo schreven ze daar iets over de uitroeiing van een Cylindropuntia in een streek in Zuid Frankrijk, het was nog geen plaag, maar ze waren bang dat dat het ging worden. Soit ik heb het maar met een half oog gelezen, maar is iets mee te doen denk ik.
Wat is onkruid?
Een kruid dat op het verkeerde moment op de verkeerde plaats groeit.
Ik geef een voorbeeld:
Een agrarisch zelfstandige vindt een rozenstruik midden zijn veld aardappelen; zegt hij tegen zijn lieftallige echtgenote: Wijf, wat doet dat onkruid hier in mijn patatten? Antwoord zijn echtgenote, die diezelfde ochtend een aardappelstruik tussen haar rozen zag: Boer, wat deed die patattenstruik tussen mijn rozen?
Wat is onkruid?
Een kruid dat op het verkeerde moment op de verkeerde plaats groeit.
Ik geef een voorbeeld:
Een agrarisch zelfstandige vindt een rozenstruik midden zijn veld aardappelen; zegt hij tegen zijn lieftallige echtgenote: Wijf, wat doet dat onkruid hier in mijn patatten? Antwoord zijn echtgenote, die diezelfde ochtend een aardappelstruik tussen haar rozen zag: Boer, wat deed die patattenstruik tussen mijn rozen?
Paul
zo makkelijk kan het zijn lol
verder heb ik voor de ts geen zinnige opmerking/tip, maar vond hem erg sterk van Pirex
ik weet dat het aspect 'onkruid' nooit overal geldt voor een bepaalde plant maar het zijn dus planten die ergens 'officieel' als onkruid geregistreerd zijn die ik zoek. (zoals de eerder genoemde planten dat zijn in o.a. Australië)
Ik heb in de bergen rond Alhama de Murcia ook al verwildere populaties van deze soort, of een erop gelijkende soort, gezien. Prachtige bedoorning hebben deze planten. Moesten we ze nu eens uitsteken en verdelen onder liefhebbers, iedereen content!
Kijk misschien ook eens op
http://library.wur.nl/way/bestanden/clc/1894800.pdf (vnl pag 28 en vgl)
Meer algemeen informatief, maar misschien heb je er wat aan.
Paul
Gaat het niet over onkruid in Belgie?
Hoe kan je nu onkruid gaan beschrijven in het buitenland als je er nog nooit bent geweest. ( ?)
Tik onkruid in op internet en je bent zoet voor enkele weken.
Nicolas