Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Inderdaad prachtig vooral Astrophytum caput-medusae , die is echt heel bijzonder, zoul het plantje wel wat beter willen zien.
Joyce
Idem dito,
er is zoveel geënte brol op de markt betreffende deze plant zodat ik echt benieuwd ben naar de het 'van horen zeggen (en gelezen)' heel erg indrukwekkende wortelgestel van boven vermelde ?
Deze Astrophytum caput-medusae staat ook geent hoor. ik ben hem ook nog niet op eigen wortel tegen gekomen op die grote. Ik heb voor de moment een drietal zaailingen staan op eigen wortel die ik probeer zo verder te kweken, maar ze groeien niet zo vlug zoals ik mij heb laten vertellen door bepaalde liefhebbers. die zeiden mij zaaien in het begin van het jaar en nog hetzelfde jaar in bloei,dit zal mij allenziens niet lukken hoor
hier kunt u de wortelknol bekijken http://www.astrophytum.de/A_caput-medusae/a_caput-medusae.html
Mijn zaailing van deze soort op eigen wortel (de enige die het heeft overleeefd) groeit ook niet zo snel; "zelfs" in het tweede jaar na zaaien nog geen bloei!
Deze Astrophytum caput-medusae staat ook geent hoor. ik ben hem ook nog niet op eigen wortel tegen gekomen op die grote. Ik heb voor de moment een drietal zaailingen staan op eigen wortel die ik probeer zo verder te kweken, maar ze groeien niet zo vlug zoals ik mij heb laten vertellen door bepaalde liefhebbers. die zeiden mij zaaien in het begin van het jaar en nog hetzelfde jaar in bloei,dit zal mij allenziens niet lukken hoor
hier kunt u de wortelknol bekijken http://www.astrophytum.de/A_caput-medusae/a_caput-medusae.html
Bedankt voor de link Maurice, die wortels zien er dus idd erg indrukwekkend uit, ik zou dat plantje
wel eens in zijn natuurlijke staat van glorie willen zien