menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tweehoofdig zaailingetje

Ga naar meest recente reactie

kendesadeleer

Kendesadeleer

hallo iedereen, was hiernet mijn zaailingen aan het controleren op schimmel en ze binst eens laten verluchten. opeens zag ik een tweehoofdig zaailingentje (van Notocactus eugeniae). Kvroeg me af of dit wel vaker voorkomt.

donderdag 10 april 2008 - 19:35
kendesadeleer

Tekst aangepast

Kendesadeleer

jammer, dacht dat dit eens een specialleke was
Hoe evolueren deze verder? zoals gewone zaailing of hebben ze meer kans op dood gaan of scheuren of ... ?

kleine update: heb mijn zaailingen eens geteld: 274 bolletjes. Heb 33 soorten gezaaid, telkens ongeveer 20 zaadjes, dus dat is bijna een opkomst van 50%
ook bij de lithops zaailingen heb ik ongeveer een 50% opkomst, nogal moeilijk te tellen soms

donderdag 10 april 2008 - 19:41
cactelders

Cactelders

Als het 2 jongens of één jongen en één meiske zijn is er niets aan de hand ,zijn het echter twee koppen van het vrouwelijk geslacht .....................wee Uw gebeente !!!!!!
donderdag 10 april 2008 - 19:41
cactelders

Cactelders

Ik vind het wel mooi hoor kijk maar naar mijn klein dubbel Obregonia-tje , lief hé !!! Het is eens iets anders dan ééne kop nietwaar !!
[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 10 april 2008 - 19:48
kendesadeleer

Kendesadeleer

Het heeft inderdaad wel iets
Ben is benieuwd naar het resultaat hier

donderdag 10 april 2008 - 19:51
Pieter

Pieter

Ken, is het iets zoals dit wat je habt?
[afbeelding verwijderd niet-https]
Dit is een Turbinicarpuszaailing die ik enkele jaren geleden in een zaaipotje vond. Ik was toen ook redelijk opgewonden erover, maar het komt wel nog voor hoor.
donderdag 10 april 2008 - 20:52
kendesadeleer

Kendesadeleer

ja ongeveer zoiets, enkel niet zo hoog. beetje de vorm van een opgeblazen hartje. en ze krijgen langs beide kanten al kleine witte donsstekers.
donderdag 10 april 2008 - 20:55
Pieter

Pieter

Ah niet echt goed opgelet. Een tweehoofdige zaailing komt veel vaker voor dan de siamese tweeling die ik gepost heb. De plant op mijn foto komt uit een zaadje die twee deels vergroeide embryo's bevat. Een tweekop heeft vaak (maar ook niet altijd) een beschadiging in de kop gehad.
donderdag 10 april 2008 - 21:17
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).