menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gasteria met bubbels.

Ga naar meest recente reactie

RobertF

Tekst aangepast

RobertF

Ik heb hier bij mij een Gasteria baetesiana staan, de normale. Die heeft wel een ruw blad, maar niets speciaals. Ik heb een andere onder de naam Gasteria baetesiana- Barbeton. Bij deze zijn de bladoppervlakten werkelijk het zien waard . Nu ben ik in de regel geen vetplanten fanatieker, maar deze vind ik opmerkelijk.
Het blad heeft op bubbels gelijkende wratten.
Mijn vraag is: wie kent deze plant en weet of dit nu een uitgeselcteerd type is, een varieteit, of gewoon een standplaatsvorm?
Allee, vetknorrenliefhebbers, ik kan nog wat leren.
Robert

[afbeelding verwijderd niet-https][/

[afbeelding verwijderd niet-https][/
vrijdag 29 februari 2008 - 18:57
cactelders

Cactelders

Ik citeer www.plantzafrica.com : De meest aantrekkelijke vorm van Gasteria batesiana vind men te Barberton in Mpumalanga ..............
vrijdag 29 februari 2008 - 19:18
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Ik heb eens een reportage gezien over het groeien en bloeien van planten en daar waren ook planten bij die helemaal vanonder in het regenwoud groeien en daar blij moeten zijn met enkele minuten zon op een dag...dus ontwikkelen ze hun blad zodanig dat ze het zonlicht optimaal benutten dit doen ze door de "wratten" zoals je zegt te vormen en zo wordt het blad oppervlak groter en kan er meer licht opgenomen worden en door de onderkant van het blad zo donker mogelijk te "kleuren" zo gaat er langs de onderzijde van het blad geen licht verloren...
Het is toch interresant om te weten hoe sommige planten zich aanpassen aan de omstandigheden.

greetz Damy
vrijdag 29 februari 2008 - 19:33
rialle

Rialle

Dan denk je toch, wat zit de natuur mooi in elkaar hè?

Groetjes Rialle
vrijdag 29 februari 2008 - 22:01
jumperke

Jumperke

Het is wel een schoontje zenne!

groetjes jerko
zondag 2 maart 2008 - 12:12
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).