Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hieronder 2 links naar foto's uit de oude doos. Mijn opa was 40 jaar geleden een fervente cactushouder. Hij is nu 86 en zet in zijn tuin en in zijn serre nu terug meer bloemen en planten en andere , vroegere jaren kweekte hij overwegend meer groenten (voor hem en mijn grootmoeder + voor zijn 2 dochters en hun gezin).
Hij heeft nu onder andere een reuzenpompoen in zijn tuin die toch al tot tegen de 100 kilo gaat. Mede dankzij hem kan ik nu ook mijn vleesetende planten, cactussen en vetplanten verzameling verder zetten in zijn serre.
Voor de geinteresseerden wil ik ook gerust antwoorden op vragen over zijn reuzenpompoenen, zijn zinnia's of zijn dahlia's maar het is niet dat ik een professionele kweker ben. 4 maand geleden kocht ik mijn 1ste dionaea muscipala en een 1 kruidje-roer-me niet, nu staat de vensterbank al vol met planten en in de tuin hebben we een allegaartje van planten, we hebben ook blauwe druiven, een massa vetplanten, een blauwe distel, komkommers, paprika's , courgetten en de gewone moestuin (met een tomatenserre erbij)
Ja ik was er 10 a 12 toen ik mijn eerste kocht en heb er jarenlang een 50-tal gehad tot het verminderde in aantal maar de overgebleven cactussen wel heel groot werden. Ik herinner me niet sedertdien ooit zonder cactussen te zijn geweest waar ik ook verbleef!