Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Deze zijn zondag verpot geweest...
In het potje helemaal rechtsboven staan 2 Lithopsen waarvan 1 Lithops zowat verschrompeld lijkt,nu komt er een scheur in die verschrompelde laag en zie je dat er een nieuw lichaam onder zit.
Deze zijn zondag verpot geweest...
In het potje helemaal rechtsboven staan 2 Lithopsen waarvan 1 Lithops zowat verschrompeld lijkt,nu komt er een scheur in die verschrompelde laag en zie je dat er een nieuw lichaam onder zit.
groetjes jerko
hallo
volgens mij ziet mijn lithops er niet helemaal goed uit
wat denken jullie ervan?
hoort hij niet al nieuwe blaadjes aan te maken[afbeelding verwijderd niet-https]
ik denk dat (ook afgaande op vorige foto) zijn Lithops veel te weinig licht krijgen .. die van mij in de serre lijken maar half zo hoog maar dubbel zo breed .. denk ik ...
Ik denk dat het ook een beetje soortafhankelijk is.
Ik heb hier een L. terricolor die nog altijd bezig is met het opdrinken van zijn oude bladparen. Die heeft dus nog altijd geen water gekregen. Die zal voldoende water gekregen hebben voor de volgende 3 jaar in het tuincenter waar ik het kocht
Wel die L. terricolor heeft de neiging om wat in de lengte groot te worden, terwijl ik er heb die breed zijn, maar vrij plat.
Wat niet wegneemt dat die Lithops op bovenstaande foto volgens mij ook te weinig licht krijgt + deze is precies niet diep genoeg geplant.
In principe mag je die verschrompelde geen water geven tot de nieuwe plant er helemaal door zit en de oude plant volledig opgedroogd is tenminste zo vertelt men mij toch .. helaas is het op dit moment niet de echt goede tijd voor dit soort fenomeen want binnen een week of 2? begint het eigenlijke Lithops bloeiseizoen en dus moeten ze net voldoende water krijgen om dat tot een goed einde te brengen .. waarschijnlijk is dit vernieuwingsfenomeen op het verkeerde moment een gevolg van "mishandeling", voor je ze kocht, door mensen die niet al te veel van Lithops af weten ? ik vraa het mij af .. Let wel ik heb ook 1 soort (van marian) L salicola en die gaat ook helemaal door het lint .. die wou in de winter geen nieuwe plantjes vormen en die staat daar nu ook compleet vreemd te doen .. ik denk dat ik nog wat te lezen heb ..
Foto graag, indien mogelijk, salicola's heb ik jarenlang met vrij veel succes gekweekt tot ik ooit zonder aanwijsbare reden helemaal uit de Lithopsen raakte.