menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

We zijn naar het bos geweest

Ga naar meest recente reactie

myriam56

Myriam56

En heb daar een spar uitgezocht die mooie takken had.
Met de takkenschaar er een paar afgeknipt en daar al een stukje van gemaakt, niets bijzonders, want ik heb daar nooit ook maar iets van cursus over gevolgd, de ballen zijn beplakt met fazantenveertjes... allemaal meegesleurd van antwerpen, uit de kerstkast.... het brengt toch een klein beetje sfeer in op dit moment drabbige situatie...

Bloemschikken, Creatief in de Tuin

vrijdag 14 december 2012 - 17:14
roos66

Roos66

Wel , een zeer mooi kerststuk

Groet Roos.
vrijdag 14 december 2012 - 17:40
myriam56

Myriam56

Dank je wel Roos, ik ben er zeker van, dat elke bloemist mij op mijn knie
vrijdag 14 december 2012 - 17:45
pakisandra

Pakisandra

een mooi kerststuk
vrijdag 14 december 2012 - 18:03
myriam56

Myriam56

Dank jewel pakisandra
vrijdag 14 december 2012 - 18:06
Roeli

Roeli

Inderdaad, een heel mooi kerststuk.

gr. Roeli
vrijdag 14 december 2012 - 18:36
myriam56

Myriam56

Dank U voor de leuke lettertjes
vrijdag 14 december 2012 - 18:38
roos66

Roos66

Myriam , er heeft ons geen enkele bloemist in de hoek te zetten , we werken allemaal naar ons eigen kunnen !!! En ik vind dat er hier op het forum mooie stukjes gemaakt worden en het uwe hoort daar zeker bij

Groet Roos.
vrijdag 14 december 2012 - 18:39
myriam56

Myriam56

Hey Roos, Het is niet mijn bedoeling om de bloemisten of de leeraars bloemschikken te blameren integendeel... ik heb grote bewondering voor al de stukjes die hier getoond worden, en volgens ik kan lezen, gaan hier veel mensen cursussen daar over volgen,ik kan mis zijn, maar ik denk dat je net zoals bij een tekening je rekening moet houden met perspectief, diepte en wat weet ik nog wat allemaal..... Bloemschikken spreekt mij natuurlijk ook heel erg aan, en nog het meeste door de bloemstukken die gemaakt zijn van planten , en stukjes hout gewoon zo opgeraapt uit de natuur.
Maar ergens moet ik natuurlijk wel een limiet maken voor mezelf, ik heb al zoveel hobby's, die ik allemaal om te liever doe, maar door tijdsgebrek dus dikwijls niet kan doen ,want op dit moment is ons hobby uit de hand gelopen, de boerderij verbouwen tot een aangenaam vakantieparadijs, op familie formaat.. zonder toeters en bellen, maar gewoon heerlijk genieten van al het mooie en het goede dat de natuur nog te bieden heeft hier in frankrijk.

verschillende van de materialen, in dat stukje dat ik gemaakt heb zijn werkelijk opraapsels door mijn wandelingen, niet in de natuur, maar rond de tijd dat de mensen hun groot vuil buiten zetten, of het containerpark, de bestofte, en grijs geworden , zaaddozen en aanverwante plantendelen pluk ik er vantussen en worden thuis gereanimeerd, en geverfd al dan niet met een spuitbus , 1X droog gaan ze in een bewaarbak met deksel... en we zien wel wat er van komt... de materialen die ik hier heb gebruikt waren meer dan 10 jaar opgeslagen.... en je ziet ze komen van pas.... OOIT
vrijdag 14 december 2012 - 19:03
Roeli

Roeli

Ja Myriam, mijn man zei altijd dat ik meer troep bewaarde dan een ander kon weggooien.
Maar het komt altijd weer van pas....OOIT

gr. Roeli
vrijdag 14 december 2012 - 19:08
myriam56

Myriam56

hahahahaha.... ja ik herken dat volledig en ik denk nog veel andere mensen
vrijdag 14 december 2012 - 19:20
roos66

Roos66

Myriam , jullie zijn goed bezig denk ik
En laat maar weten op het forum als jullie klaar zijn met de verbouwingen , want een paar daagjes in de champagne streek is een mooie ontspanning voor ons

werk ze !!! Groet van Roos.
vrijdag 14 december 2012 - 19:31
myriam56

Myriam56

Hey ....Roos, je zal veel geduld moeten hebben meisje, maar als het klaar is zal ik met alle plezier het hier vermelden, en gelijkgestemde zielen zijn van harte welkom in ons nederig stulpke...
vrijdag 14 december 2012 - 19:35
berenice

Berenice

jajajaj hoor ;;wij willen zeker van de parij zijn
mischien een busreisje onganizeren
grts bernice
vrijdag 14 december 2012 - 19:45
myriam56

Myriam56

hihihihihi d'as goe !!!!
Diene foto is niet op onzen hof h

Bloemschikken, Creatief in de Tuin

vrijdag 14 december 2012 - 19:54
Roeli

Roeli

Ja, ik zou graag mee gaan, maar van uit Friesland is het wel een heel eind.
Maar, wie weet.

gr. Roeli
vrijdag 14 december 2012 - 20:09
myriam56

Myriam56

Ach dat komt allemaal wel in de sjakos ( handtas)
vrijdag 14 december 2012 - 20:10
kerstkind

Kerstkind

Hee Myriam,
een heel "natuurlijk" stukje.
De materialen liggen vaak voor het oprapen, alleen je moet het zien .
Ik vind dit in ieder geval geslaagd!
groetjes Jos
vrijdag 14 december 2012 - 21:11
myriam56

Myriam56

merciekes Jos
vrijdag 14 december 2012 - 21:18
meuwissenj

Meuwissenj

Myriam.
Het is een heel mooi kerststukje geworden,
en volledig in evenwicht.
Gr Marga
vrijdag 14 december 2012 - 22:43
RVRV

RVRV

Zoals Roos al zei, we werken allemaal wat in ons macht ligt. Bewaren doen we ook allemaal, de eene wat meer als de andere.
Maar dit bloemstuk is geslaagd en je stulpje dat slaagd ook wel. We horen het wel, Frankrijk heeft altijd wat te bieden.

Groeten van ,
RVRV

http://blog.seniorennet.be/rvrv
vrijdag 14 december 2012 - 22:57
myriam56

Myriam56

Dank je wel... voor al die lieve woorden,als ik het eens niet meer zie zitten, kom ik deze lieve berichten allemaal nog eens lezen....
vrijdag 14 december 2012 - 23:06
Jeannet

Jeannet

Myriam, jouw stuk mag er zeker ook zijn. Wij zijn ook maar hobbyisten en kunnen van elkaar leren op dit forum
Gewoon je eigen zin doen en dan afwachten wat het gaat worden, meestal overtref je je zelf

Veel succes met jullie stulpje en laat maar wat weten/zien als het uit komt.

Groeten,

Jeannet
zaterdag 15 december 2012 - 13:10
myriam56

Myriam56

THX jeannet
zaterdag 15 december 2012 - 13:29
svoffel

Svoffel

I Like It !!!!!

Ga volgende week ook in het bos wat gerief halen...... Die verse takken ruiken zo heerlijk.

groetjes

Simone
zaterdag 15 december 2012 - 14:33
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 2 + 3? (beveiligingscontrole) *