Hey Roos, Het is niet mijn bedoeling om de bloemisten of de leeraars bloemschikken te blameren integendeel... ik heb grote bewondering voor al de stukjes die hier getoond worden, en volgens ik kan lezen, gaan hier veel mensen cursussen daar over volgen,ik kan mis zijn, maar ik denk dat je net zoals bij een tekening je rekening moet houden met perspectief, diepte en wat weet ik nog wat allemaal..... Bloemschikken spreekt mij natuurlijk ook heel erg aan, en nog het meeste door de bloemstukken die gemaakt zijn van planten , en stukjes hout gewoon zo opgeraapt uit de natuur.
Maar ergens moet ik natuurlijk wel een limiet maken voor mezelf, ik heb al zoveel hobby's, die ik allemaal om te liever doe, maar door tijdsgebrek dus dikwijls niet kan doen ,want op dit moment is ons hobby uit de hand gelopen, de boerderij verbouwen tot een aangenaam vakantieparadijs, op familie formaat.. zonder toeters en bellen, maar gewoon heerlijk genieten van al het mooie en het goede dat de natuur nog te bieden heeft hier in frankrijk.
verschillende van de materialen, in dat stukje dat ik gemaakt heb zijn werkelijk opraapsels door mijn wandelingen, niet in de natuur, maar rond de tijd dat de mensen hun groot vuil buiten zetten, of het containerpark, de bestofte, en grijs geworden , zaaddozen en aanverwante plantendelen pluk ik er vantussen en worden thuis gereanimeerd, en geverfd al dan niet met een spuitbus , 1X droog gaan ze in een bewaarbak met deksel... en we zien wel wat er van komt... de materialen die ik hier heb gebruikt waren meer dan 10 jaar opgeslagen.... en je ziet ze komen van pas.... OOIT