menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kegel met ingevlochten tulpen.

Ga naar meest recente reactie

Lysianthus

Lysianthus

Kegel en tulpen ingevlochten met beregras.

[afbeelding verwijderd niet-https]

woensdag 10 maart 2010 - 01:30
miet1

Miet1

hoi lysi ik vindt het gewoon weg prachtig gedaan
groetjes
woensdag 10 maart 2010 - 09:01
Thanja

Thanja

Wat ontzettend mooi! Is het moeilijk om te maken of zou iemand die niet bloemschikt (zoals ik ) dat ook kunnen maken?

woensdag 10 maart 2010 - 09:09
Lysianthus

Lysianthus

Dank je wel Miet en Thanja,

@ Thanja, het is niet zo simpel en vraagt wel wat tijd maar ik denk dat het gemakkelijker is met Typhablad, dat is breder en sterker.
Ik heb ook nooit leren bloemschikken, dus zou ik zeggen 'proberen' want alles vraagt een beetje oefening en er zit misschien veel meer verborgen in je dan je denkt.


woensdag 10 maart 2010 - 09:28
Thuja49

Thuja49

Lysianthus ,

Dat heb je weer heel knap gedaan !!!
woensdag 10 maart 2010 - 11:23
Lysianthus

Lysianthus

Ik begrijp je argument bathdah, de tulpen niet meevlechten was géén optie, nu zijn ze mee vastgevlochten en kunnen ze niet verder open gaan, dat was de bedoeling want eigenlijk zijn de tulpen te groot en ook nog eens dubbel dus niet geschikt vind ik voor deze creatie want ze zijn veel te groot.
Het invlechtwerk met het beregras is de creatie en de bloemetjes zijn maar afwerking of komen op de tweedeplaats, ze moeten de kegel meerwaarde geven en niet andersom.
Ik denk dat het mooiste is heel kleine bloemjes, bvb die van Ornithogalum maar de tulpen had ik in huis.
Astertjes had ik ook nog staan...................wat vinden jullie?
De kegel is inderdaad uit oasis.
De bloemetjes vind ik eigenlijk nog te groot wel leuk om zien wat heel verschillend effect dit geeft.
Alhoewel, kleine enkele tulpen...............

[afbeelding verwijderd niet-https]

woensdag 10 maart 2010 - 12:32
miet1

Miet1

hoi lysi
dat is inderdaad stukken beter proficiat
groetjes
woensdag 10 maart 2010 - 16:55
Karintje

Karintje

Hoi L,

Is idd beter met de astertjes. Verhouding komt beter uit zo! De tulpen waren te groot voor de kubus.

Leuk idee!!!

Grtz,
Karin
woensdag 10 maart 2010 - 18:54
hommeltje

Hommeltje

Leuk idee!!!

Waar koop je het berengras?bloemwinkel.En staat zoiets een poosje of is het binnen een paardagen weg,zou jammer en zonde zijn.
woensdag 10 maart 2010 - 19:26
Jose47

Jose47

Wow echt mooi, de tweede versie geniet ook mijn voorkeur, de eerste is ook héél mooi van kleur.
woensdag 10 maart 2010 - 19:27
Julie

Julie

Wat orgineel!!!
Meid je hebt weer eer van je werk!
woensdag 10 maart 2010 - 20:44
Lysianthus

Lysianthus

Hommeltje, het beregras houdt volgens mij wel lang, behandel het zoals de bloemen, zet ze fris en snij een deeltje van de stengels zodat ze goed water kunnen opnemen............als je de mogelijkheid hebt je creatie voor de nacht frisser te zetten, moet je dat zeker doen want dat maakt een groot verschil.
Probeer je bloemen zo vers mogelijk te kopen, daarom is het goed dat je weet wanneer er verse bloemen worden geleverd daar waar jij ze koopt, alle beetjes helpen.

Bedankt iedereen voor de leuke reacties
[afbeelding verwijderd niet-https]

woensdag 10 maart 2010 - 22:17
Leen79

Leen79

Ik vind het ongelooflijk knap gedaan en heel origineel.
Beide kegels vind ik heel mooi (ik kan dus niet kiezen ) . Die met de astertjes is heel erg lief. Die met de tulpen oogt speelser. Gewoonweg mooi !
zaterdag 13 maart 2010 - 12:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).