Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb een vraagje.
In oktober moet ik les geven an KAV in onze gemeente. Zij zouden graag een uitgeholde pompoen willen opvullen. Op zich geen probleem maar ik heb zelf al enkele manieren gebruikt om de pompen langer te kunnen houden. Maar nog geen enkel manier was doeltrefend. 0001: Weten jullie soms iets ?
Ik heb de volgende manieren al gebruikt - de binnenkant gevernist (pompoen blijft lang maar stinkt erg)
- plastiek ingelegt zodat hij niet in aanraking komt met de oasis ( pompoen rot achter 3 dagen
- de binnen kant bespoten met haarlak (pompoen rot na 3 dagen )
je ziet ik heb al verschillende keren iets geprobeerd maar mischien weten jullie de ultieme oplossing iw wacht met ongeduld.
Niet verschieten hé !
Vandaag heb ik eens heel het forum over bloemschikken doorlopen en vond je vraag terug.
Ik heb dat wel al eens op een andere plaats geantwoord, maar misschien kan ik je nog helpen.
Haal het vruchtvlees zo veel mogelijk weg, bijv. met een ijsschep of een aardappelbolletjesding.
Leg dan plastiek en werd verder.
Zo heb ik eens een pompoen tot pasen kunnen houden !
late groetjes
Hilda
Ik heb net jou reactie gelezen beter laat dan nooit zou ik zeggen maar ik denk dat ik het wel ergens anders op gelezen had en heb die techniek dan ook toegepast en bij heel veel mensen is dit gelukt maar je kan hem wel niet binnen houden want na enkele dagen geeft hij toch maar een vieze reuk af.
Ik had toe 20 leerlingen en zij waren echt heel tevreden.
hallo
ik smeer de pompoenen altijd in met vaselien en als ze niet meer zo mooi zijn dopel ik ze onder water zo dat ze zich trug vol trekken zo zien ze er weer mooi uit jammer maar je kan dit maar 1 maal doen
en als je er kaarsjes inzet niet te lang laten branden dan zal de popoen ook langer mooi blijven ik heb dit eens gelezen op het net ik ben er wel tevreden over
ik zal proberen er een foto bij te zette van vorig jaar de deze patronen heb ik ook van op het net
gr ellen
Waarom de pompoen uithollen, je kan ook mooi werken bovenop de pompoen. Ik heb dit al een keer gedaan en heb hiermee heel goeie resultaten gehad qua houdbaarheid van de pompoen.
Wil je hem toch uithollen zou ik het eens proberen om een pot in de uitgeholde pompoen te zetten en daarin je bloemstuk te maken...
Als je wil stuur ik wel eens een foto door van mijn pompoenwerk.
Ik heb een vraagje.
In oktober moet ik les geven an KAV in onze gemeente. Zij zouden graag een uitgeholde pompoen willen opvullen. Op zich geen probleem maar ik heb zelf al enkele manieren gebruikt om de pompen langer te kunnen houden. Maar nog geen enkel manier was doeltrefend. 0001: Weten jullie soms iets ?
Ik heb de volgende manieren al gebruikt - de binnenkant gevernist (pompoen blijft lang maar stinkt erg)
- plastiek ingelegt zodat hij niet in aanraking komt met de oasis ( pompoen rot achter 3 dagen
- de binnen kant bespoten met haarlak (pompoen rot na 3 dagen )
je ziet ik heb al verschillende keren iets geprobeerd maar mischien weten jullie de ultieme oplossing iw wacht met ongeduld.