Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
De omgekeerde kerstboom, bekleedt met schors had ik al eens gebruikt in een vorige creatie.
Nu dus in een nieuw kleedje gestoken met buxus en sneeuwbal.
altijd leuk om naar je creaties te kijken, ook deze is alweer WOW. Ik vind het altijd moeilijk om de viburnum op draad te zetten (breekt gemakkelijk). Doe jij het op een andere manier ?
Verleden keer, heb ik het gedaan zoals op de afbeelding, deze keer steekt alles in oasis maar de oasis staat in een klein kommetje met water.
Ik zet de viburnum niet op steel maar maak eerst een gaatje alvorens ik hem in de oasis steek, als je ze dicht naast elkeer steekt, vallen ze niet open.
Ik heb het ook al eens geprobeerd om ze op draad te zetten, maar dat lukt bij mij ook moeilijk.
De eerste methode vind ik de beste en dat lukt vrij goed hoor met allerlei creaties
je hebt bloemendraad die heel dun is (rozendraad) en hier kan je dat wel mee doen op draad zetten, ik gebruik deze hele dunne bloemendraad ook voor de hortensia, die kan ook zo teer zijn, maar een gaatje voorprikken is natuurlijk ook oké, maar voor de hortensia is het handig die dunne bloemendraad omdat je dan 'toefjes' kan maken.
Joséeke