Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
heb net hyasinten gekocht bij de deca maar ik bleek 1 bakje van 3 tekort te hebben,wat is het verschil tussen de paarse bollen van de deka en de bruine die een euro duurder waren die van de plantenwinkel afkomt
zie foto
Hoi An,
De bruine bollen zullen waarschijnlijk witte bloemen geven, die paarse kunnen blauw or roze zijn. Het verschil in prijs kan (deels) te maken hebben met de boldiameter.
hoi pieter ik twijfelde ook tussen roze of wit wat ik thuis had,op die eerste drie stond helaas geen kleur.
maar de bloemen zagen er uit of ze wit waren
voor mij maakt de kleur niks uit, want het bollenstuk van jou ziet er voortreffelijk uit, zal zeker een lekker geur gaan geven. neem je ook een foto als ze allemaal echt bloeien, zal best leuk zijn met de kleurenverrassing, groetjes van Rini
Ja het zal zeker lekker ruiken en ik maak een foto als ze uit komen .
meestal staat er ook een kleur op maar bij deze allemaal niet het waren bruine potten waar het woordt hyasint op stond en meer niet.
(helaas hadden ze geen blauw want dan ga ik voor blauw)
Jij komt ook uit Noord Holland?
Vaak heb je bij de Deen nog veel mooier en goedkoper plantgoed als bij de Deka,
Misschien kun je tussen voorjaarsbollen nog een beetje opvullen met bv. talantsia (spaans mos) dat maakt het iets meer een geheel.
Ja daar kan ik wel even naar kijken,ja wij hebben ook deen in de buurt nou ja in de buurt de ene moet ik 3 kwartier voor fietsen en de andere kan ik alleen maar komen met een auto of trein ,
Ik had helaas beiden niet meer in huis ,want ik vond hem ook kaal maar dan ben ik makkelijk ach kan wel zo .(had gisteren ook niet zo veel tijd)
maar jullie hebben gelijk staat even leuker paar paas(vogel) eitejs erbij en je hebt een paas stuk ik ga wel even kijken hoe en wat en dan stuur ik een foto.
Hoi An
Het idee op zich vind ik erg leuk.
Heb je in de tuin geen oude boomstronk, waar wat mos op zit.
Dan hoef je niet naar een winkel, scheelt ook weer in de beurs.
Gr Marga
Da's toch een heel gelzeelig stukkie geworden!!!
Daar krijgen we echt een paasgevoel van...
Die hyacinten ruiken vast het hele huis door...heerlijk!!!!