menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sterretjes

Ga naar meest recente reactie

Leen79

Leen79

Mijn tweede poging tot het maken van een bloemstukje. Zoals jullie weten, voor mijn 2 engeltjes (mijn overleden zoontjes). De sterretjes zijn speciaal voor hen, maar zijn ook wel gepast voor de kerstperiode.
Ik had het maken van de sterren wel een beetje onderschat, eerlijk gezegd. Ik dacht om gauw zelf even wat sterren te beplakken met schors . Misschien koop ik ze beter volgende keer gewoon kant en klaar.

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 23 december 2008 - 00:57
Lysianthus

Lysianthus

Hallo Leen,

Ze zijn supermooi en origineel!
Ik zou het bij je eigen gemaakte, creatieve ideeën houden want, als je nog maar begint, kan je zo zien dat je een natuurlijke gave hebt, als je die ontwikkelt en alvast de basistechnieken van het bloemschikken bestudeert, zal de techniek veel gemakkelijker gaan en
komen er vast nog vééééééél prachtstukken. Ik kijk al uit naar je volgende creaties.
SUPERFORMIWELDIGFANTAKOLOSACHTIG.
dinsdag 23 december 2008 - 09:00
decoels

Decoels

hallo Leen,

Weer heel mooie werkjes, echt prachtstukken, PROFICIAT, ik denk dat jouw twee engeltjes jou inspireren en jou kracht geven voor het maken van deze liefdevolle attenties !

Veel sterke gewenst in de komende periode!
dinsdag 23 december 2008 - 10:30
poppy

Poppy

Hallo Leen.

Zoals bij je anderen stukjes leg je ook hier weer . je liefde voor jou kleintjes in.
gemaakt voor jou engeltjes, met heel veel engelen geduld.
wens jou heel veel sterkte toe.

gr v poppy
dinsdag 23 december 2008 - 11:09
Thuja49

Tekst aangepast

Thuja49

Hallo Leen , [afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
Jij hebt het bloemschikken echt wel in je vingers !

groetjes
thuja
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 23 december 2008 - 11:44
Loeken

Loeken

Hallo, Leen

Deze stukjes voor je engeltjes zijn bovennatuurlijkmooi geworden.
De kleuren zijn sereen en passen prima bij de gekozen potjes vind ik .
Je ziet dat er over nagedacht is ,er steekt een "hart " in.

Ik zou de volgende keer zeker GEEN kant en klare sterren kopen hoor , ik vind deze van jou echt echt geslaagd.

Je hebt duidelijk veel talent in je zitten, laten je schatten je verder inspireren om je verder te ontplooien zodat we van jou nog vele stukjes mogen bewonderen.

Groetjes, en veel sterkte
Loeken
dinsdag 23 december 2008 - 14:19
nadine1951

Nadine1951

hallo leen
je werkjes zijn zeker geslaagd je moet er geen opgemaakte kopen want er is een spreuk woord
die zegt wat je zelf maakt is altijd beter en het is met liefde gemaakt
het is je zeker goed gelukt

groetjes nadine
dinsdag 23 december 2008 - 15:07
Jose47

Jose47

Lieve Leen,

Wat is het mooi geworden, je liefde straalt er gewoon vanaf van deze twee prachtige sterren..... ze zijn zo mooi als jou lieve zoontjes nu stralen aan de hemel....
Je moet er zeker niet over denken om ze een volgende keer te kopen, ze zijn super geworden.
Het zal je toch ook een goed gevoel geven dat je dit voor hen hebt kunnen deze in deze kersttijd....veel sterkte met deze aankomende feestdagen, dagen waarop je het verlies nog harder zult voelen dan anders.

Nog een dikke proficiat voor de presentatie, prachtig gedaan.

Dikke knuffel
Josée
dinsdag 23 december 2008 - 19:49
forza

Forza

Hoi Leen,

wat een supermooie sterretjes voor jullie sterretjes in de hemel. Je hebt ze echt met liefde gemaakt, ik weet dat het veel werk is, maar de energie die je hebt kun je erin steken. Het zal ook zeker veel tranen gekost hebben bij de gedachte om ze voor jullie overleden zoontjes te maken, maar als je ze moet kopen, jammer toch, want ze zien er prachtig uit en ik denk dat de jongens het leuker vinden om jou voor hen bezig te zien, en laat deze dagen de tranen maar de vrije loop, zij zullen ook wel een traantje wegpinken van verdriet als ze zien dat jullie het er zo moeilijk mee hebben, maar een grote ster aan de Hemel laat jullie zien dat het goed gaat me ze, en ze zullen echt wel over jullie waken. Voor ons rest alleen te zeggen, heeeeel veeeel sterkte voor de komende dagen, maar probeer er toch iets van te maken en eet vanavond maar een kerstkransje extra voor jullie lievelingen, zij zullen er zeker van smullen als ze dit konden zien, maar ze zitten en blijven in jullie harten zitten .
Dus ondanks het verdriet,
zijn er jullie kinderen die dat ook ziet,
Ze zullen wachten op een lach,
al is het maar 1 - vooral overdag.
De ster straalt vanaf hierboven op jullie neer,
de jongens zijn er zeker van, dat doet vast wel zeer.
Maar eens komt er een dag,
dan hoor je hun lach.
al is het in je droom,
huil af en toe uit tegen een boom.

Jouw prachtstukken zullen zeker bij hun aankomen
daarover hoef je niet te dromen,
het geeft hun twinkeltjes in hun ogen,
van verdriet, zoals bij jullie hetzelfde lied.


Lieve Leen en familie, groetjes van Rini[afbeelding verwijderd niet-https][/img][afbeelding verwijderd niet-https][/img]
woensdag 24 december 2008 - 16:11
meuwissenj

Meuwissenj

Hoi Leen

Wat zullen die sterretjes daarboven stralen,
als ze deze stukjes zien.
Ze zijn super mooi.

Gr Marga
woensdag 24 december 2008 - 16:33
miet1

Miet1

hoi leen
wat zijn de sterentjes prachtig de engeltje
zullen er gelukkig mee zijn
groetjes miet1
woensdag 24 december 2008 - 17:20
Leen79

Leen79

Allemaal reuze - bedankt voor de fijne berichtjes !
Forza, merci voor het mooie gedichtje. 't Doet me blozen en tegelijker doet 't zo'n deugd dat mensen de tijd nemen om zoiets moois neer te pennen.

Kent er iemand een mooi alternatief voor het gipskruid tussen de sterren ? En hoe lang blijft gipskruid er toonbaar uitzien ?
Want ik zou de sterretjes wel liefst nog eens opnieuw kunnen gebruiken.

Ik denk dat al de kleine engeltjes boven een feestje aan 't bouwen zijn, want hun sterretjes zijn een beetje verstopt achter donkere wolkjes .

Liefs,

Leen
woensdag 24 december 2008 - 18:15
Julie

Julie

Kant en klaar kopen??
Ben je mal meid...zo mooi zijn ze niet verkrijgbaar in de winkel.
Gipskruid blijft wel mooi lang buiten...zeker met dit vriesweer.
Ik wens je ondanks je verdriet hele fijne en warme kerstdagen voor jou en je man.

Bloemschikken, Creatief in de Tuin

woensdag 24 december 2008 - 21:26
York

York

Hallo Leen,
Prachttig die bloemstukjes van jou, je zoontjes kunnen fier zijn op hun mama.
Denk er a.u.b. niet aan om spulletjes te kopen voor je bloemstukjes, je heb alle talent om het zelf te maken. Ik heb dinsdag ook iets in mekaar gestoken om in het kapsalon te hangen, maar na het zien van jou stukjes ga ik ze niet plaatsen op het forum. Proficiat en aan jullie allen Zalig Kerstfeest en ondanks alles fijne eindejaarsfeesten.
donderdag 25 december 2008 - 11:44
forza

Forza

Hoi Leen,

Ten 1e: wil ik je nog eens complimenteren met je doorzettingsvermogen, knap werk van jou.
Ten 2e: VOOR JOU EN FAMILIE TOCH FIJNE KERSTDAGEN EN MAAK ER MAAR WAT MOOIS VAN DEZER DAGEN.

Een alternatief voor de gipskruid, (die gaat wel ontzettend lang mee).
Dit kost wel veel werk, maar je hebt er maanden plezier van, doe ik vaker voor mijn ouders en broer op het kerkhof, ziet er toch altijd lief uit in het wit.
Als je ergens klimopranken hebt hangen om te knippen, spuit ze helemaal wit, of eventueel zacht blauw voor de jongens, laat zeer goed drogen.
Je kunt de hele ranken om de hartjes vastzetten, en af en toe een blaadje eraf knippen en dit beetje vouwen, alleen opletten dat ze niet gaan scheuren, dit doe ik meestal met handschoenen aan als ze nog beetje nat zijn, zijn ze makkelijker te vouwen, niet ze gewoon vast en kram of speldt ze in de oase.

Veel succes ermee, maar deze zullen echt wel lang goed blijven, vele groetjes en dikke knuffel van Rini (Forza)
donderdag 25 december 2008 - 12:00
meuwissenj

Meuwissenj

@York

York je kunt je stukje uit de kapsalon gerust plaatsen.
Wij zijn ook maar amateurs.
Alleen het idee dat je het zelf heb gemaakt, dat telt.
Heel fijne dagen, en een spetterend 2009.
Wij wachten met spanning af.

Gr Marga
donderdag 25 december 2008 - 13:43
nientje

Nientje

vind ze ook heel prachtig gemaakt, je ziet dat ze met liefde gemaakt zijn en dat kan je niet kant en klaar kopen, prachtig gemaakt en nog veel sterkte toegewenst

nientje
donderdag 25 december 2008 - 20:19
RVRV

RVRV

Hallo,

de sterretjes zijn mooie gemaakt

ik zou ze zeker niet gaan kopen als je iets van jezelf kan tonen is toch veel beter

Fijne kerstdagen
donderdag 25 december 2008 - 22:34
Leen79

Leen79

Even ter verduidelijking. De stukjes staan niet op 't kerkhof. Onze jongens zijn gecremeerd en hun urne staat dus bij ons thuis. Dicht bij mama en papa.
Dus de bloempjes hebben wel wat last van de centrale verwarming.
Als ik jullie reacties zo lees, heb ik toch geen 3 uur verspild aan mijn sterren

Forza,
Bedankt voor de tip met de klimop, die hebben we hier inderdaad in overvloed . Maar mijn kleine verstandje heeft iets niet helemaal begrepen. Moet je ze nu eerst laten drogen of eerst helemaal wit spuiten en dan laten drogen ?
Ik dacht nochtans dat klimop nogal snel slap zou gaan hangen ?
Maar ik ga 't dan zeker eens proberen.
Kan ik dan best het steekschuim vervangen door 'droog' steekschuim ?
En is zo van dat wit ijslands mos eventueel een alternatief ?

York,
ik ben hééél erg benieuwd naar jouw creaties !!! Mogen we er aub mee van genieten ? Ik kan er alleen maar van bijleren.

Liefs,

Leen en 2 engeltjes
vrijdag 26 december 2008 - 13:00
Mari

Mari

Hoi Leen,

Ik ben het volledig met mijn voorgangers eens!!
Jouw sterretjes zijn echt prachtstukjes, zo mooi gemaakt vindt je ze niet in de winkels!!

Een alternatief voor gipskruid: Solidago(geel), Trachelium, toefjes Hortensia (drogen mooi in), plat mos zou ook wel mooi zijn

Groetjes Mari

Bloemschikken, Creatief in de Tuin

vrijdag 26 december 2008 - 13:00
forza

Forza

Hoi Leen,

Nog even terugkomen op jouw prachtige sterren. Ijslands mos zoals jezelf schrijft kun je ook goed gebruiken> Met de klimopranken kun je ontzettend veel doen, als je ze gewoon in natte oase steekt blijven ze ontzettend lang goed binnen, zelfs met de verwarming aan, de ranken kun je ook gewoon langs jouw sterretjes steken , en wat grotere klimopbladeren kun je makkelijk in lengte beetje dubbelvouwen, of wat draaien zodat je een heel piepklein frietzakje krijgt, doe deze vastzetten met een nietmachine, steek ze dan vast in de natte oase.
Je kan er in ieder geval alles meedoen, dus het is het proberen waard. Ik spuit meteen na het knippen de klimopranken helemaal wit, wacht een tijdje, als de bladeren al wat gedroogd zijn, doe je handschoenen aan of plastic boterhamzakje om je hand, knip de bladeren die je apart wilt gebruiken, vouw die in model en niet ze meteen vast, steek ze ook in wat oude natte oase, die moet je nooit weggooien, is altijd goed te gebruiken voor zoiets als nu met de klimop, steek de geniette blaadjes, geverfd, in die oase, kan je ook met oude hortensia doen, zelfde als klimop, ook de roosjes waarvan je denkt die zijn bijna om weg te gooien, niet doen, bewaren, wit of zo spuiten en weer gebruiken voor je sterretjes, zo kan je geld besparen en toch hele mooie stukken creëren. Als je nu al een paar klimopblaadjes wit spuit, gipskruid blijft heel lang mooi, let maar op, kan je alvast een paar steken tussen de nu nog goed uitziende gipskruid. Succes ermee, groetjes van Rini
zaterdag 27 december 2008 - 12:25
machteldje

Machteldje

Leen,
Goed dat je die sterretjes niet gekocht hebt. Ze zijn zo mooi. Geen gekocht sterretje kan het gevoel vervangen dat jij er in legde.
Ik doe hier voor jouw een kerstgedichtje bij.

De zilveren maan, sterren als ijskristallen
Verlichten de donkere winternacht.
Tijdens de korte dag
Schuilt de zon achter het dikke wolkendek.

Waar bleef hoop, waar vertoeft vertrouwen?
Ik sluit mijn ogen
Heel klein, diep van binnen voel ik:
Het brandt, het groeit, het leeft.

In die oneindige stilte vind ik het licht terug.
Vredig kan de liefde weer stromen
In vrijheid ademt het leven.
Zilveren stralen wijzen me de weg.

Shankha (mijn pseudoniem)


zaterdag 3 januari 2009 - 10:36
Adrienne

Adrienne

Oh Leen mooi.
Zeker geen bloemstukjes gaan kopen voor je kids.
Je eigen creatie's stralen veel meer warmte uit.

Gtjs Adrienne
zondag 4 januari 2009 - 10:40
Leen79

Leen79

't Gipskruid is nu echt wel aan vervanging toe. Maar spijtig genoeg heb ik deze week niet voldoende tijd om met de bloemstukjes bezig te zijn
Hopelijk nemen m'n engeltjes me dat niet kwalijk. Ik kan er zelf niet goed tegen als hun plekje niet helemaal in orde is.

@Machteld,
Bedankt voor het mooie gedicht !

Liefs,
Leen en 2 engeltjes
maandag 5 januari 2009 - 17:46
forza

Forza

Hey Leen,

jammer van het gipskruid, maar het heeft toch lang gehouden bij de verwarming.
Je kan het evt. heel makkelijk en snel toch weer mooi maken. Heb je soms met de Kerst nepsneeuw gehad, of heb je misschien witte of groene sisal in huis, dat zou er makkelijk en snel om heen kunnen draperen. Als je nog eens gipskruid gebruikt voor binnen, probeer er eens wat goedkope haarlak, of blanke vernis op te spuiten, dan droogt het goed in en blijft veel langer goed, doe ik ook voor de bloemstukjes voor mijn ouders en broer op het kerkhof en ook in huis , vooral bij de verwarming.
Maar daarom niet getreurd, de jongens zien toch de sterren bij jullie staan en weten echt wel, dat er ook voor jullie andere dingen in het leven zijn als alleen maar hun verdriet, dus meid,laat de tranen maar af en toe vloeien en verheug je op de dag dat je even tijd hebt om voor de jongens iets te maken, veel sterkte ermee en geniet van andere kleine dingen om jullie heen, groetjes van Rini

Bloemschikken, Creatief in de Tuin

maandag 5 januari 2009 - 18:45
riekdijk

Riekdijk

Ik sluit me helemaal aan bij de rest van de reacties.

Prachtige sterren voor kleine sterretjes!!!!!!

gr. Riek
vrijdag 9 januari 2009 - 18:53
hommeltje

Hommeltje

hier is niets meer aan toe te voegen volgens mij.
hier spreekt liefde uit,dat kan je haast voelen als je jou bloemstukjes ziet.
gewoon je gevoel volgen.
dinsdag 13 januari 2009 - 13:52
forza

Forza

Hoi Leen

Hoe is het met de GROOTSTE STER, Lukt het met jullie in het nieuwe jaar, na het vele verdriet met de feestdagen,ik denk iedere dag aan jullie, ik heb je al gemist op dit forum. Blijf moed houden meid , ook voor je man, nog altijd veel sterkte met het verwerken met jullie grote sterren, maar voor ben je er EEN, EN WEL EEN HELE GROTE, want ik vertelde het aan min vriendin, die was zo geëmotioneerd ervan, dat ik jou haar complimenten zeker moest doorgeven, en ga ervoor,Zet um op, vele groetkes van Rini[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
Deze engel waakt over jullie.[afbeelding verwijderd niet-https][/img]
dinsdag 13 januari 2009 - 16:47
riekdijk

Riekdijk

Hoi Rini,

Lief van je hoor!!!!

gr. Riek
dinsdag 13 januari 2009 - 18:02
Leen79

Leen79

Goh allemaal hartelijk dank.
Rini, een hele dikke knuffel voor jou ! Dankjewel om aan onze kleine jongens te denken. 't Doet ons echt heel wat als mensen even bij onze Tibbe en Sietse stilstaan.
Wat de sterren betreft: 't is echt beschamend . Ik heb 't gipskruid nog maar net vervangen, maar blijkbaar niet door 't juiste bloempje. Ik ken de naam absoluut niet maar 't is volgens mij iets heel bekend want veel gebruikt in boeketten.
Maar ... de dag nadat ik 't had vervangen hingen die bloemetjes al slap
Ik durf dus ook geen foto hiervan te posten want 't ziet er niet uit.
Ik ben nu van plan om eens iets anders te maken, maar weet nog niet goed wat. Ben hier in ieder geval mijn ogen al de kost aan 't geven op 't forum.
De sterretjes ga ik voorlopig dus even opbergen, denk ik. Maar ze komen zeker nog eens opnieuw tevoorschijn.

Lieve groeten,

Leen en 2 engeltjes
dinsdag 13 januari 2009 - 23:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).