Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
[afbeelding verwijderd niet-https] Riek, dat vind ik supermooi en prachtig!
Toeval wil , dat ik onlangs ook die schelpen heb gekocht zonder een ideetje wat ik ermee ging doen
Wil je ook de werkbeschrijving erbij zetten, zodat we het gemakkelijker kunnen ( proberen ) na te maken, als je dat niet erg vindt natuurlijk.
Jouw creatie verdient voor mij 20/10
[afbeelding verwijderd niet-https] Riek, dat vind ik supermooi en prachtig!
Toeval wil , dat ik onlangs ook die schelpen heb gekocht zonder een ideetje wat ik ermee ging doen
Wil je ook de werkbeschrijving erbij zetten, zodat we het gemakkelijker kunnen ( proberen ) na te maken, als je dat niet erg vindt natuurlijk.
Jouw creatie verdient voor mij 20/10
Je gebruikt een half blok oase en snijd daar 2cm. in de hoogte vanaf.
Op de helft van de oase ga je de schelpen prikken , zodat ze een vorm van een roosblaadje krijgen.
Daar tussen in en eronder steek je de stukken leisteen (oud en dun) daar kan je de waxinelichtjes op gaan zetten. Nu maak je alles stevig door er bolletjes mos onder te leggen.
Daarna ga je willekeurig ongeveer 10 á 11 dikke rozen verwerken.
Daarna werk je de oase verder weg met korstmos of ook nog bolletjesmos. Je kan er eventueel nog wat sneeuw over heen strooien.
Succes en laat je het ook even zien?
Bedankt voor je antwoord Riek.
Waar koop je leisteen, die van jou lijkt niet mooi vierkant waarmee ze vloeren leggen?
Ik lat het je zeker zien, als ik er toekom.
Jouw stukje heeft naar mijn menigng niet de nodige aandacht gehad, dat komt omdat je het op een vrijdag hebt gepost, dan is er veel minder reactie, heb ik al ondervonden en tegen maandag is jouw stukje al een heel eind verder.
Bedankt voor je antwoord Riek.
Waar koop je leisteen, die van jou lijkt niet mooi vierkant waarmee ze vloeren leggen?
Ik lat het je zeker zien, als ik er toekom.
Jouw stukje heeft naar mijn menigng niet de nodige aandacht gehad, dat komt omdat je het op een vrijdag hebt gepost, dan is er veel minder reactie, heb ik al ondervonden en tegen maandag is jouw stukje al een heel eind verder.
Dit is inderdaad hele oude leisteen en ook heel dun.
Het komt van een oude kerktoren!!!
Heb een klein doosje vol en ben er dan ook erg zuinig op, gebruik het ieder jaar opnieuw.
Maar mocht je in de buurt komen, dan krijg je gewoon een paar stukken.
bij het zien van deze foto krijg je echt een wauw gevoel, hebben toevallig dit weekend oesters gegeten hebben er wel kleinere schelpen aan overgehouden maar wil toch proberen om dit stuk na te maken daar ik nog geen idee had om de tafel met kerst te versieren is dit wel een mogelijikheid. alvast bedankt voor het idee, we zien wel of het lukt.
Dit magnifiek bloemstuk van jou past echt in een winkel thuis, daar zie je zoiets prachtigs niet staan, en als het wel zo zou zijn, dan kom je wel veel aan 't betalen, maar voor jou een dikke 10-. Je vraagt je nu vast af, waarom die min (-)?? Ik zie links naast het midden bij de mos een open stuk,(oase), moet daar nog mos op of is het de leisteen wat daar zichtbaar is, maar de grote schelpen heb je geweldig mooi gedaan, ziet ook echt uit als een rood. Niet boos worden over dat kleine minnetje, ik lees het wel.
Echt een stuk om zelf na te maken, heel mooi, complimenten nogmaals, groetjes van Rini en laat maar komen die geweldige creatieve stukken van jou, werk je soms in een bloemenwinkel of heb je cursus gedaan ???
Dit magnifiek bloemstuk van jou past echt in een winkel thuis, daar zie je zoiets prachtigs niet staan, en als het wel zo zou zijn, dan kom je wel veel aan 't betalen, maar voor jou een dikke 10-. Je vraagt je nu vast af, waarom die min (-)?? Ik zie links naast het midden bij de mos een open stuk,(oase), moet daar nog mos op of is het de leisteen wat daar zichtbaar is, maar de grote schelpen heb je geweldig mooi gedaan, ziet ook echt uit als een rood. Niet boos worden over dat kleine minnetje, ik lees het wel.
Echt een stuk om zelf na te maken, heel mooi, complimenten nogmaals, groetjes van Rini en laat maar komen die geweldige creatieve stukken van jou, werk je soms in een bloemenwinkel of heb je cursus gedaan ???
Wat een leuke reactie van jou, ik denk dat ik maar vaker mijn leesbril moet gaan opdoen, maar het is echt een prachtig stuk, dus nogmaals, complimenten, groetjes van Rini